Hearts Of Iron

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
johan304
Medlem
Kontakt:

Inlägg av johan304 » 8 augusti 2003, 20:18

det är bara för att jag är en galen man och vill ha världsherravälde :P

jag lyckades annaktera sydafrika men var tvungen att släppa 7 atombomber :P

galen man

Användarvisningsbild
Petter D
Medlem

Inlägg av Petter D » 17 augusti 2003, 00:39

Jag har en nedladdad skitversion som inte går att uppgradera så jag får hålla mig till 1.0, kan inte någon lägga ute en bra version i sin shared folder på Kazaa. Jag vet Kazaa suger, men jag orkar inte shara till Direct-Connect, tar upp för mycket RAM, så jag håller mig till Kazaa.

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem

Inlägg av Johan Elisson » 17 augusti 2003, 00:58

Och så pratar vi inte om piratkopiering här på forumet... Speciellt inte när det gäller utvecklare (svenska till råga på allt) som lägger ner hela sin själ på sina spel för att glädja sina kunder (de lägger ner sin lediga tid på att fortsätta att utveckla och förbättra ett spel (EU2) som var färdigt för länge sedan). Köp Hearts of Iron. Stöd de små men verkligt bra utvecklarna.

/Johan

Användarvisningsbild
Panzerschreck
Medlem

Inlägg av Panzerschreck » 19 augusti 2003, 10:08

Jag har själv också nerladdad version...Men

1. jag hatar att inte kunna ladda ner patcher
2. jag hatar att inte ha manual
3. det är oschysst mot utvecklarna

Så jag beslutade igår när jag hämtade ut lite pengar från min sommarjobbs lön att jag ska sticka och köpa det.

När det gäller musik är jag EXTREMT hatisk mot pirat kopiering.
Inte lika när det gäller spel, fast å andra sidan har man ju iof anledning att vara hatisk där också så klart, jag skulle inte vilja utveckla ett spel och så är det ingen som köper det. :(

Joachim
Medlem

Inlägg av Joachim » 19 augusti 2003, 10:25

Klarade HOI på hard. Eller det som man betecknar med att klara. det är då som spelet börjar bli trist.
Inga utmaningar kvar...

Jo. det skulle vara att spela sverige och försöka ta över hela världen. 8)

Joachim
Medlem

Inlägg av Joachim » 19 augusti 2003, 10:26

Panzer schreck. du kan ladda ner patchar utan att ha köpt det.

sitter själv på senaste patchen utan att ha köpt liret men Editorn funkar inte så bra och det skulle jag vilja syssla med. :cry:

Flax
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Flax » 20 augusti 2003, 21:26

Problemet med HOI är att det inte finns någon teknologi catchup man borde fatta lite om tex advanced medium tanks om man har slagits mot dem i flera månader och betalat i blod för den förståelsen.

Flax

Albert
Medlem

Inlägg av Albert » 24 augusti 2003, 17:41

[quote="Flax"]Problemet med HOI är att det inte finns någon teknologi catchup man borde fatta lite om tex advanced medium tanks om man har slagits mot dem i flera månader och betalat i blod för den förståelsen.

Exakt vad menar du?
Skulle man få tex advanced medium tanks-teknologin bara för att motståndaren har sådana stridsvagnar???

Användarvisningsbild
Der_Kaiser
Ny medlem

Inlägg av Der_Kaiser » 25 augusti 2003, 14:09

I verkligheten tog det ett tag(år) för att anpassa och uppgradera sina fabriker och utrustning. Och på ett par hinner man göra en hel del i HOI(typ förlora ett krig :D )... Så man får skylla sig själv om man ligger efter :)

Winters
Medlem

Inlägg av Winters » 25 augusti 2003, 14:13

Jag har predikat förut och gör det igen
LADDA NER C.O.R.E patchen till HoI

Cores technologi träd är dubbelt så stort och avancerat = verkligshetstroget som än vanilla hoi.

Du kan tex inte få vissa tanks än du fick i riktiga kriget nästan.. pga v den långa utvecklingstiden..

Användarvisningsbild
tryggve
Medlem

Inlägg av tryggve » 25 augusti 2003, 14:42

Albert skrev:
Flax skrev:Problemet med HOI är att det inte finns någon teknologi catchup man borde fatta lite om tex advanced medium tanks om man har slagits mot dem i flera månader och betalat i blod för den förståelsen.

Exakt vad menar du?
Skulle man få tex advanced medium tanks-teknologin bara för att motståndaren har sådana stridsvagnar???
Flax menar nog att man t ex erövrar en eller annan vagn o kan studerna teknologin bakom. O liknande.
Eller vad menar du, Flax? :)

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem

Inlägg av tobbe » 25 augusti 2003, 20:23

Winters skrev:Jag har predikat förut och gör det igen
LADDA NER C.O.R.E patchen till HoI

Cores technologi träd är dubbelt så stort och avancerat = verkligshetstroget som än vanilla hoi.

Du kan tex inte få vissa tanks än du fick i riktiga kriget nästan.. pga v den långa utvecklingstiden..
Japp håller med dessutom finns det massor av nya events med också.

Användarvisningsbild
Leonidas
Medlem

Inlägg av Leonidas » 26 augusti 2003, 19:53

Jag lirade HoI med 1.05 patchen och skiten frös precis när jag skulle rulla upp hela den ryska fronten. Går in på spelets forum och läser att detta var en känd bugg och det gick inte att göra ngt åt den. Dvs spelet stannar alltid kl. 00.00, den 13:e December 1941. Det finns inte ngt att göra. Hur i helvete kan man släppa en patch (som dessutom legat ute under lång tid) som kraschar spelet.

Är det ngn som har bra förslag på vilka mods, patchar man ska ha?

Winters
Medlem

Inlägg av Winters » 26 augusti 2003, 20:03

senaste core patchen med bugfix.. !!

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem

Inlägg av tobbe » 26 augusti 2003, 20:08

Ja ladda ner patch 1.05b. Fixar många buggar och när 0.6 versionen av C.O.R.E moden släpps så kommer jag skriva det här. Bättre att spela det med 0.6 än 0.53 som finns nu. Kolla bara här hur många nya events det kommer att komma med den nya versionen : http://core.heartsofiron.net/done.htm. Det gröna är events som kommer att vara med den nya versionen 8) .

Skriv svar