Secret Weapons demo

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Användarvisningsbild
gjabben
Medlem

Inlägg av gjabben » 16 augusti 2003, 18:32

Det är väl visst EA games som gjort desert combat?? Det är ju exakt samma banor som på vanliga BF. För det första är alla vapen helt fult gjorda (speciellt colten) sen så är det svårt att göra ett spel med jet-plan för dom går jäkla fort så man hinner inte reagera.. Därimot stridsvagnarna är så himla bra att de inte är nån utmaning.. Tycker de e kass att man hela tiden gör nya spel å tillägg till BF.. Man hinner ju inte testa allt å mer än hälften av allt nytt som gjort kring BF suger.

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem

Inlägg av Gatzu » 16 augusti 2003, 18:46

eh??? EA gör verkligen inte Ddesert Combat. Det är ett helt oberoende "mod team" som gör DC, samma sak med alla moddar.

Fast jag håller med om att Desert Combat verkligen är skit!

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem

Inlägg av Johan Elisson » 16 augusti 2003, 18:47

gjabben, du kan inte så jättemycket om spelmarknaden va? Vet du vad en mod (modifikation) är? Det är i de allra flesta fallen några privatpersoner som förändrar ett spel för att gestalta en annan tidsperiod eller liknande. Counter-Strike skapades t ex av en privatperson, och inte av Sierra. Desert Combat är skapat med BF som grund, men alla modifikationer är gjorda av Frank DeLise (jobbar alltså inte på EA) och hans företag Trauma Studios. Utvecklingen av DC är helt fristående från BF och BF-banorna används enbart för att man inte gjort några egna banor. Vad är det som är fult med "colten" (som är en M16A2), och vad tycker du att man ska göra åt jetplanen och stridsvagnarna, göra dem sämre än vad de är i verkligheten, och frångå realismen?

[edit: missade Marcus inlägg, och nej, DC är inte skit.]

/Johan

Användarvisningsbild
gjabben
Medlem

Inlägg av gjabben » 17 augusti 2003, 00:13

Vad man skulle ha gjort? Man skulle alldrig ha gjort de skitspelet. Å jag struntar väl i vem som har gjortt det.. Det är ändå skit.. Å förlåt mig så mycket att jag sa colt, för att vara perfekt så heter de ju M16a2... Ursäkta så heeemskt mycket.. Men då kan du ju säga vad du tycker är bättre på desert combat än på vanliga bf.

Användarvisningsbild
gjabben
Medlem

Inlägg av gjabben » 17 augusti 2003, 00:26

men vem har då gjort Eve of Destruction.. Det är väl ändå ingen mod?? Och med Colten så menade jag att den ser helt konstig ut... Ser inte alls verklig ut.. den ser helt för kort å tjock ut. Samma med ak:n.

Användarvisningsbild
Petter D
Medlem

Inlägg av Petter D » 17 augusti 2003, 00:27

Gah, hur kan någon blanda ihop en mod med ett expansion! Vik hädan onda djävul!

För övrigt är DC jävligt bra, ni som inte gillar det är förmodligen bara konservativa, BF är det bästa online spelet som någonsin släppt, men det behöver inte vara det bästa för evigt. Själv spelar jag bara DC nu.

Helikoptrarna har av uppenbara skäl en annan styrning än flygplan.
Jag tror dom gick så här, men jag vet inte riktigt, hur som helst så sitter det där i ryggraden då jag börjar spela:
W - uppåt
s - neråt
högerpil - högerutning
vänsterpil - vänsterlutning
a - sväng
d - sväng

Jetplan är självklart snabbare än proppellerplan från ww2. Det krävs mer skill för att bli MiG-mästare, vilket leder till att många springer hem till BF upprepande: "DC suger, DC suger..."

Användarvisningsbild
gjabben
Medlem

Inlägg av gjabben » 17 augusti 2003, 12:09

ok, jag kan bara inte hjälpa de, jag gillar inte desert combat lika mycket som vanliga bf.. sen vad de beror på vet jag inte.. Men de jag inte gillar är att ALLA börjar spela DC stället för vanliga BF.

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem

Inlägg av Gatzu » 17 augusti 2003, 16:54

Gjabben lugna ner dig lite...

Centurion... DC är enligt mig och många andra en stor skit mod. Och nej de flesta som ogillar mods är inte konservatister, alla jag känner som hatar DC brukar spela en massa andra mods, EOD, pirates ;) m.m.

DC suger därför:
1: KASSA BANOR när DC släpptes fanns bara bf banorna, dess är anpassade för bf vapen/fordon INTE dc fordonen. Nu har det släptts nya banor men dess är otroligt obalanserade, stora och tråkiga.
2: Vapen/Fordon även här är vapnen och fordonen alldeles för obalanserade och det finns knappt några av dem på de speciella "DC banorna" vilket gör att fordonen ändå knappt används i modden.
3: Flygfordon, helikoptrar är en otroligt kass fysik och är allmänt svår kontrolerade även fast det går efter träning. planen är även de svårkontrollerade och passa definitivt inte till att spela med på public servrar.
4: Ful grafik: texturerna i DC är även de allmänt fula likaså fordonen. väldigt ojämn design på dem.
5: kass spelkänsla allmänt kass känsla i DC

Finns säkert fler anledningar till att många hatar DC... hemsk mod helt enkelt... Fast forgotten hope ser jag fram emot :D

Användarvisningsbild
gjabben
Medlem

Inlägg av gjabben » 17 augusti 2003, 18:04

Jag med, verkligen..

Ressel
Medlem

Inlägg av Ressel » 17 augusti 2003, 18:43

Fan ja kan flyga Loopar, piroetter m.m. med apachin. Kom inte o säg att den är svårmanövererad. :D Sen så tycker jag att de nya skinnen av deras nya grafiker är skit snygga. M1 vagnen t.ex. Även T72an är snyggt gjord.

Verkar som att gjabben har lirat lite mycket Counter-Strike. Gör ingen skillnad på fabrikat och modell.

Användarvisningsbild
Petter D
Medlem

Inlägg av Petter D » 17 augusti 2003, 18:52

Marcus, hur kan du klaga på grafiken, DC har den bästa grafiken av alla moddarna, om du sedan tycker att fordonen ser fula ut (men har många polygoner) så får det stå för dig själv. Förretsen så har man re-skinnat mycke på slutet, dom nya MiG är för snygga, och Mirage...
Ett tecken på den snygga grafiken är att det laggar som fan, men med optimisieringen in 0.39 så har det blivit bättre.

Att det är obalanserat kan jag hålla med om på sätt och vis, men Irak har sina fördelar dom med, man kanske kan styr dom där j-vla ´Cruiser-missilerna, men vi Saddamister har SCUD, inte styrbar men kapabel att förinta en hel bas... Dom offciella (och många inoffciella) DC-banor är också gjorda så att Irak har en fördel i terräng och antalet baser man håller för att göra det mer rättvist. Fast när jag tänker efter är det inte ås obalanserat: USA Abrahams, men vi har BRDM. Ampfibiska och totalt överlägnsa Humvees, perfekta för feg campning. Deras Apache må var snabbare och smidigare, men våran kan tranportera trupper samtidigt, dom må ha en Black Hawk men vi kan skjuta dubbelt så snabbt med våra Mirage (som har två automatkanoner). Tyvärr har dom tagit bort självmordsbombning som ett vapen... Politiskt korrekta svin...
Vi kommer snart få Stationärascudlaunchers (he-he) vilket defenitivt kommer bli inledning på en ny ärofull tid för den Storslagna Irakiska Armén!
Så saker är inte så obalnserade, förutom att deras assault gun har mycket coolare skott-ljud...

Dom har inte så många egna banor det stämmer, deras modeller får uppmärksamheten istället. Dock så har dom nu 5 offciella banor.

Användarvisningsbild
Mrkos
Medlem

Inlägg av Mrkos » 17 augusti 2003, 21:07

Ressel skrev:Fan ja kan flyga Loopar, piroetter m.m. med apachin. Kom inte o säg att den är svårmanövererad. :D Sen så tycker jag att de nya skinnen av deras nya grafiker är skit snygga. M1 vagnen t.ex. Även T72an är snyggt gjord.

Verkar som att gjabben har lirat lite mycket Counter-Strike. Gör ingen skillnad på fabrikat och modell.
M1 ..åååhhh 8O *LOVE* hrnm, jaja åter till saken Texturerna är sjuuukt snygga, kolla in ny F16 o Mig (0.39)

Användarvisningsbild
gjabben
Medlem

Inlägg av gjabben » 17 augusti 2003, 21:20

loopar är ju inte svårt att göra :D jag gillar stuka mest av alla plan.. Men spitfire är bra när man ska skjuta ner andra plan. Kan du flyga under stenbron på market garden?? det ger respekt 8)

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem

Inlägg av Gatzu » 17 augusti 2003, 22:28

gjabben skrev:loopar är ju inte svårt att göra :D jag gillar stuka mest av alla plan.. Men spitfire är bra när man ska skjuta ner andra plan. Kan du flyga under stenbron på market garden?? det ger respekt 8)
eh? hur svårt är det då? Jag flyger upp och ner under de broarna med bindel för ögonen. Gjabben du verkar precis ha köpt spelet :D

hmmm ändå grejen att flyga är väl genom huvudbron på market (längs med. Jag har aldrig lyckats 8) fast det går).

Stukan är god ja, men mustangen äger alla andra plan i dogfights.

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem

Inlägg av Gatzu » 17 augusti 2003, 22:32

Centurion skrev:Marcus, hur kan du klaga på grafiken, DC har den bästa grafiken av alla moddarna, om du sedan tycker att fordonen ser fula ut (men har många polygoner) så får det stå för dig själv. Förretsen så har man re-skinnat mycke på slutet, dom nya MiG är för snygga, och Mirage...
Ett tecken på den snygga grafiken är att det laggar som fan, men med optimisieringen in 0.39 så har det blivit bättre.

Att det är obalanserat kan jag hålla med om på sätt och vis, men Irak har sina fördelar dom med, man kanske kan styr dom där j-vla ´Cruiser-missilerna, men vi Saddamister har SCUD, inte styrbar men kapabel att förinta en hel bas... Dom offciella (och många inoffciella) DC-banor är också gjorda så att Irak har en fördel i terräng och antalet baser man håller för att göra det mer rättvist. Fast när jag tänker efter är det inte ås obalanserat: USA Abrahams, men vi har BRDM. Ampfibiska och totalt överlägnsa Humvees, perfekta för feg campning. Deras Apache må var snabbare och smidigare, men våran kan tranportera trupper samtidigt, dom må ha en Black Hawk men vi kan skjuta dubbelt så snabbt med våra Mirage (som har två automatkanoner). Tyvärr har dom tagit bort självmordsbombning som ett vapen... Politiskt korrekta svin...
Vi kommer snart få Stationärascudlaunchers (he-he) vilket defenitivt kommer bli inledning på en ny ärofull tid för den Storslagna Irakiska Armén!
Så saker är inte så obalnserade, förutom att deras assault gun har mycket coolare skott-ljud...

Dom har inte så många egna banor det stämmer, deras modeller får uppmärksamheten istället. Dock så har dom nu 5 offciella banor.
DC har verkligen inte den snyggaste grafiken av alla moddarna, det har EOD :D . på DC är ju texturerna otroligt fula och grisiga. Annat som e kasst är att vissa av moddelerna är skit snygga medans andra ser för jävliga ut, sänker också intrycket MYCKET.
Spelet är obalanserat eftersom båda sidors Fordon/vappen är för kraftfulle, tanksen för lätta att köra m.m. Dessutom är infanteri vapnen obalanserade mot fordon. Kartorna är även de helt otroligt kassa och nån sida har alltid ett för stort övertag.

Nä DC är en skit mod (för tillfället) men om nåt är när de fixat till den så kanske den blir spelbar.

Skriv svar