Jag spelade Warhammer Fantasybattles och Warhammer 40K för ett par år sedan, men problemet är att det är så j***a dyrt! Och de snikna j******a till spelföretag ser regelbundet till att folk måste köpa nya figgar genom att förklara vissa figgar ogiltiga och uppdatera reglerna/ändra kodexerna. Just nu är det bara ett figurspel som gäller och det är Corner of Hell, andra världskriget. Jag köpte en färdigmålad ryssarmé (800:-, det var billigt!) som jag hoppas kunna spela mot någon med nästa onsdag. I helgen är det tyvärr omöjligt, då jobbar jag. Det jag nu är på jakt efter är en stridsvagn i 1:56 (eller när liggande skalor) att komplettera min armé med. En T-34/85 eller SU-100 skulle sitta fint...gunship skrev:spelar warhammer. du gjör en armé som är i princip lika bra som motståndaren och krigar varandra sönder och samman. jag ska bara skratta ondskefullt. BWAHAHAHHA såja. det finns massa olika val, och olika raser, och tider.
Annars är jag den stolta ägaren av RISK 2210 AD och Axis & Allies: Europe! Har dock inte spelat dem på jättelänge. Jag och två kompisar som inte känner varandra är brädspelsintresserade, resten är vad jag vet inte det. Synd och skam, brädspel är egentligen mycket roligare än datorspel. Känslan av att sitta runt ett bord och bli sura på varandra resp. skratta när man hela tiden anfaller samma land för att få RISK-kort är betydligt bättre än med online-spel, där man bara sitter och stirrar på en datorskärm som en annan dönicke. Bortsett från studierna och AARna försöker jag undvika datorn så mycket som möjligt.
Morgan