Notera att jag menade loopar med helicoptern i DC. En aning svårare.gjabben skrev:loopar är ju inte svårt att görajag gillar stuka mest av alla plan.. Men spitfire är bra när man ska skjuta ner andra plan. Kan du flyga under stenbron på market garden?? det ger respekt 8)
Secret Weapons demo
För det första är DC i Alpha-stadiet, dom har inte ens kommit till Beta. EoD grafik är inte speciellt snygg. Jag gissar att din dator är värdelös och du får köra på minimal grafikkrav. Sedan så är det ett känt faktum att DC modellerna är väldigt detaljerande, jag vet inte om dom var det 1.0 men dom är defenitivt det i 03.9. Tex så säger moddarna för ww3 modden att vad som kommer locka folk till deras spel är att det inte är lika detlajerat som DC och därför inte orsakar lika mycket lagg. Förresten, vilken modell är grötig?MarcuS Schober skrev:DC har verkligen inte den snyggaste grafiken av alla moddarna, det har EODCenturion skrev:Marcus, hur kan du klaga på grafiken, DC har den bästa grafiken av alla moddarna, om du sedan tycker att fordonen ser fula ut (men har många polygoner) så får det stå för dig själv. Förretsen så har man re-skinnat mycke på slutet, dom nya MiG är för snygga, och Mirage...
Ett tecken på den snygga grafiken är att det laggar som fan, men med optimisieringen in 0.39 så har det blivit bättre.
Att det är obalanserat kan jag hålla med om på sätt och vis, men Irak har sina fördelar dom med, man kanske kan styr dom där j-vla ´Cruiser-missilerna, men vi Saddamister har SCUD, inte styrbar men kapabel att förinta en hel bas... Dom offciella (och många inoffciella) DC-banor är också gjorda så att Irak har en fördel i terräng och antalet baser man håller för att göra det mer rättvist. Fast när jag tänker efter är det inte ås obalanserat: USA Abrahams, men vi har BRDM. Ampfibiska och totalt överlägnsa Humvees, perfekta för feg campning. Deras Apache må var snabbare och smidigare, men våran kan tranportera trupper samtidigt, dom må ha en Black Hawk men vi kan skjuta dubbelt så snabbt med våra Mirage (som har två automatkanoner). Tyvärr har dom tagit bort självmordsbombning som ett vapen... Politiskt korrekta svin...
Vi kommer snart få Stationärascudlaunchers (he-he) vilket defenitivt kommer bli inledning på en ny ärofull tid för den Storslagna Irakiska Armén!
Så saker är inte så obalnserade, förutom att deras assault gun har mycket coolare skott-ljud...
Dom har inte så många egna banor det stämmer, deras modeller får uppmärksamheten istället. Dock så har dom nu 5 offciella banor.. på DC är ju texturerna otroligt fula och grisiga. Annat som e kasst är att vissa av moddelerna är skit snygga medans andra ser för jävliga ut, sänker också intrycket MYCKET.
Spelet är obalanserat eftersom båda sidors Fordon/vappen är för kraftfulle, tanksen för lätta att köra m.m. Dessutom är infanteri vapnen obalanserade mot fordon. Kartorna är även de helt otroligt kassa och nån sida har alltid ett för stort övertag.
Nä DC är en skit mod (för tillfället) men om nåt är när de fixat till den så kanske den blir spelbar.
Jag tycker inte att fordonen är enklare att köra än i BF, dock enklare än EoD, som har helt värdelös styrning. Jag förstår dock inte varför en bra styrning är något negativt.
Banorna ger ett övertag till Irak därför att USA har ett övertag i kvalitet, således får Irak börja med fler baser och mer utrustning. Detta är faktiskt ganska relistiskt i och med att USA var anfallaren i Desert Storm och Iraqi Freedom och, onekligen, har coolare teknologi.
Hur är Infanterivapen obalanserade, kan du inte spränga en tank med en m4... Stackars dig...
Det är klart att 80-tals och 90-tals tanks skall vara kraftfullare än 40-talets motsvarigheter. Det faktum att dom är starkare gör också att dom tål mer, så det jämnar ut sig.
EoD har sköna infanteristrider, men är totalt sämst på fordon av någon sort, dom har knappt några fordon.
Om vi skulle återgå till ämnet kanske?
Har spelat SW-demot sen det kom ut och tycker det är helt okej. När jag först fick reda på att expansionen skulle komma ut tyckte jag det lät helt absurt med jetpacks och grejer men jag tycker den verkar mycket välbalanserad. Schwimmenwagen och Wirbelwind är helt klart favoriter. Jetpacken är skoj och ger viss Rocketeer-känsla men de kunde gott ha skippat den.
Hagelbössa eller gevärsgranat till min favoritklass engineer gjorde ju inte saken värre hellre. Funderar starkt på att köpa BF nu bara för den här expansionen och silentheroes.
Har spelat SW-demot sen det kom ut och tycker det är helt okej. När jag först fick reda på att expansionen skulle komma ut tyckte jag det lät helt absurt med jetpacks och grejer men jag tycker den verkar mycket välbalanserad. Schwimmenwagen och Wirbelwind är helt klart favoriter. Jetpacken är skoj och ger viss Rocketeer-känsla men de kunde gott ha skippat den.
Hagelbössa eller gevärsgranat till min favoritklass engineer gjorde ju inte saken värre hellre. Funderar starkt på att köpa BF nu bara för den här expansionen och silentheroes.