Hearts Of Iron 2
- Belisarius
- Medlem
Enligt webhallen ska det funka.wExL skrev:ok. Så då är det bara att beställa Hol 2 doomsday och installera och köra så ska allt funka?
Verka jävligt bra spel.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=56764
- Bromma_Herman
- Medlem
HOI2DD som det kallas har jag hittat på rea hos EB Games för 99kr. Bara HOI2 kostade 49kr.wExL skrev:Har dragit en beställning därifrån
Blev Hol 2 Doomsday och ett packet med ettan och EU
Gick på 300 kr med frakt
Skaffar man victoria revolutions kan man lira från 1836 och sedan ingår det en konverterare som gör om spelet till HoI2DD så du kan kriga världskrig från 1936 till 1953
Brasilien är nu stalinistiskt (men med misstänkt många demokratiska ministrar!).
Året är 1942 och kriget rasar i Europa.
Tyskland har sluggat sig fram och står nära Moska och närmar sig Leningrad men södra delen av östfronten är inte alls lika framgångsrik för den fascistiska hydran. Sovjetiska trupper har återtagit all förlorad mark och strider rasar längs hela rumänska gränsen.
Brasilien å sin sida, skickar "Supplies" och ritningar till teknologi till USSR (och får ritningar tillbaka dessutom).
Annars har all brasiliansk militär verksamhet varit att ha vår ynkliga, föråldrade lilla flotta på u-båtsjakt i sydatlanten...
Jag tror att jag skulle satsat hårdare på marinen, såhär i efterhand, men jag trodde jag skulle behöva räkna med att bli utsatt för en hord av landstigningsförsök av axelmakterna så jag satsade på fosterlandsförsvar.
Och iofs, jag har sett Komintern och de Västallierade gå i krig med varandra runt 1944-45 förr så ännu kan min landbaserade inriktning rättfärdigas...
Året är 1942 och kriget rasar i Europa.
Tyskland har sluggat sig fram och står nära Moska och närmar sig Leningrad men södra delen av östfronten är inte alls lika framgångsrik för den fascistiska hydran. Sovjetiska trupper har återtagit all förlorad mark och strider rasar längs hela rumänska gränsen.
Brasilien å sin sida, skickar "Supplies" och ritningar till teknologi till USSR (och får ritningar tillbaka dessutom).
Annars har all brasiliansk militär verksamhet varit att ha vår ynkliga, föråldrade lilla flotta på u-båtsjakt i sydatlanten...
Jag tror att jag skulle satsat hårdare på marinen, såhär i efterhand, men jag trodde jag skulle behöva räkna med att bli utsatt för en hord av landstigningsförsök av axelmakterna så jag satsade på fosterlandsförsvar.
Och iofs, jag har sett Komintern och de Västallierade gå i krig med varandra runt 1944-45 förr så ännu kan min landbaserade inriktning rättfärdigas...
Du kan aldrig se odds för om ett anfall lyckas eller inte, det beror ju på vad som händer under striden, t.ex. om det blir lerigt, snöigt, om några battle-events sker och så.Mats skrev:Kan man på något sätt se vilka odds man har innan man anfaller? Och hur ser man på hur de olika förhållandena, ledare mm påverkar stridens utgång? Har jag missat något?
Spelar Doomsday för övrigt.
- Johan Ekstrand
- Medlem
Ok. Tack för klargörandet. Är sugen på att köra ett nytt land nu. Hatr spelat med Tyskland ett par gånger. Italien eller Frankrike verkar intressant. Men Frankrike har man en massa kolonier i Afrika som jag inte vet om man kan hålla reda på. Sovjet kansk? UK verkar också vara meckigt med kolonier över hela världen. USA kanske är intressant?