KELLYS HJÄLTAR
KELLYS HJÄLTAR
Kellys Hjältar
Bra eller dålig ?
Vad tycker ni och vilken är bästa Karaktären ?
Bra eller dålig ?
Vad tycker ni och vilken är bästa Karaktären ?
- Per Andersson
- Medlem
- Inlägg: 1186
- Blev medlem: 24 mars 2002, 21:51
- Ort: Stockholm
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Inlägg: 5627
- Blev medlem: 24 mars 2002, 16:05
- Ort: Skövde
- Kontakt:
Äntligen en tråd om en av mina absoluta favoritfilmer!
Är så pass gammal att man såg den på bio första gångerna, och nu har man den på DVD!
En härlig skröna, jag väljer att inte klanka på faktadetaljer och moral, jag är så pass vuxen att jag kan skilja på underhållning och verklighet.
"Bästa" karaktären, om man skall välja någon, måste ju bli Donald "Oddball" Sutherland - voff, voff voff voff!
Är så pass gammal att man såg den på bio första gångerna, och nu har man den på DVD!
En härlig skröna, jag väljer att inte klanka på faktadetaljer och moral, jag är så pass vuxen att jag kan skilja på underhållning och verklighet.
"Bästa" karaktären, om man skall välja någon, måste ju bli Donald "Oddball" Sutherland - voff, voff voff voff!
Vad är det för perverst med krigskomedi?B Hellqvist skrev:Jag är kluven. Den har sina stunder, men lämnar en viss bismak. Krigskomedi? Vilket perverst fenomen...
Låter lite som den kritik Mel Brooks fick i samband med sina filmer där han gör parodi av Hitler. Dvs att skämta om en sån allvarlig sak som Hitler går inte - speciellt när du själv är jude.
-
Karl Bruno
- Medlem
- Inlägg: 329
- Blev medlem: 24 mars 2002, 00:56
- Ort: ...
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Inlägg: 5627
- Blev medlem: 24 mars 2002, 16:05
- Ort: Skövde
- Kontakt:
Jag är väl konservativ, men jag har svårt för att garva när folk skjuts i filmer och det ska anses vara underhållning. Det går inte att vara dogmatisk; scenen i "Jakten på den försvunna skatten" funkade, men att i en film som samtidigt ska vara en komedi göra det till en cool grej att meja ner en pluton (följd av snärtig oneliner), nej, det gillar jag inte. För övrigt har jag drastisk och ofta rätt sjuk humor, men jag kan inte se massakrer som något man garvar åt.Patrik skrev:Vad är det för perverst med krigskomedi?B Hellqvist skrev:Jag är kluven. Den har sina stunder, men lämnar en viss bismak. Krigskomedi? Vilket perverst fenomen...
Låter lite som den kritik Mel Brooks fick i samband med sina filmer där han gör parodi av Hitler. Dvs att skämta om en sån allvarlig sak som Hitler går inte - speciellt när du själv är jude.
- Superfinne
- Medlem
- Inlägg: 488
- Blev medlem: 9 maj 2003, 16:45
- Ort: Kingdom of Haninge
- Kontakt: