Har sätt många filmer som handlar om andra världskriget. Då menar jag inte faktafilmer eller dokumentärer utan riktiga spelfilmer.
Som "Saving private Ryan", vad tycker ni? Finns det någon film som skildrar hur det verkligen var? Jag har ingen aning... ÄR DET REALISTISKT?
realism i filmer
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
Band of Brother har B Hellquist skrivit mycket om och där framgår det bra att den serien är väldigt nära verkligeheten. Annars tror jag att den nya finska krigsfilmen som kommer i dagarna är rätt nära verkligheten också.
Det är de två som jag kommer på så här på rak arm. Testa att kolla in avdelningen Historia i media och underhållning där hittar du en hel del om filmer realistiska som orealistiska. Det förs nu bland annat en intressant diskussion om på västfronten intet nytt.
Saving private Ryan ger jag inte mycket för när det gäller att skildra andra världskriget.
/Martin
Det är de två som jag kommer på så här på rak arm. Testa att kolla in avdelningen Historia i media och underhållning där hittar du en hel del om filmer realistiska som orealistiska. Det förs nu bland annat en intressant diskussion om på västfronten intet nytt.
Saving private Ryan ger jag inte mycket för när det gäller att skildra andra världskriget.
/Martin
-
Gutekrigaren
- Medlem