Dokumentär om Nordkorea
-
M. Wittmann
- Tidigare medlem
Dokumentär om Nordkorea
För er som missade dokumentären om Nordkorea - det går repris på söndag 15. 30 (tror det var den rätta tiden).
Missa inte.
Gripande intervjuer med koncentrationslägersfångar som berättar om tortyren och avrättningarna.
Även intervju med en lägervakt.
Samt intervjuer med nordkoreanska medborgare, generaler och högt uppsatta officerare som berättar om vilket paradis Nordkorea är osv.
Väldigt intressant och tragiskt.
Förmodligen var det fler än jag som såg det i dag.
Söndag 15.30, repris!
Missa inte.
Missa inte.
Gripande intervjuer med koncentrationslägersfångar som berättar om tortyren och avrättningarna.
Även intervju med en lägervakt.
Samt intervjuer med nordkoreanska medborgare, generaler och högt uppsatta officerare som berättar om vilket paradis Nordkorea är osv.
Väldigt intressant och tragiskt.
Förmodligen var det fler än jag som såg det i dag.
Söndag 15.30, repris!
Missa inte.
Mycket bra dokumentär om ett skrämmande samhälle.
En av sakerna jag reagerade mest på var satelitbilderna, hela landet var ju svart.
Intervjun med lägerkommendanten var mycket gripande.
Representanten för utrikesdepartementet lät rätt hotfull när de talade om kärnvapen.
Som sagt, se reprisen om ni inte såg den ikväll.
En av sakerna jag reagerade mest på var satelitbilderna, hela landet var ju svart.
Intervjun med lägerkommendanten var mycket gripande.
Representanten för utrikesdepartementet lät rätt hotfull när de talade om kärnvapen.
Som sagt, se reprisen om ni inte såg den ikväll.
-
M. Wittmann
- Tidigare medlem
-
Hartmann1943-45
- Medlem
Det är förunderligt att det är så sällan som Nord Korea
förs på tal, det är sannolikt den brutalaste regimen i dag.
Hoppas att det sätter igång en rullning av debattprogram och diskussioner
i media, för något inhumanare och mindre civiliserat samhälle får man leta efter (Burma, vissa afrikanska stater Namibia kanske), med hjärntvätt av ett helt folk på agendan.
Jag hörde(kan ej vidimera detta) att det åker runt en bil
i Pyong Yang kl 5 varje vardags morgon och tutar högt så att
ingen skall ligga och dra sig, utan ordning och reda, upp och hoppa och gå till arbetet i tid.
Kim Ill Jung, diktatorn är tydligen 153 cm lång, och har ett enormt
mindervärdeskomplex för detta vilket kompenseras med att han alltid skall ha höga skor på sig, Kim ill Jung har heller aldrig hållit
ett tal offentligt, så folket i N.K vet ej hur han låter utan han står endast
och visar upp sig vinkades till sina dyrkande beundrande folkskaror.
förs på tal, det är sannolikt den brutalaste regimen i dag.
Hoppas att det sätter igång en rullning av debattprogram och diskussioner
i media, för något inhumanare och mindre civiliserat samhälle får man leta efter (Burma, vissa afrikanska stater Namibia kanske), med hjärntvätt av ett helt folk på agendan.
Jag hörde(kan ej vidimera detta) att det åker runt en bil
i Pyong Yang kl 5 varje vardags morgon och tutar högt så att
ingen skall ligga och dra sig, utan ordning och reda, upp och hoppa och gå till arbetet i tid.
Kim Ill Jung, diktatorn är tydligen 153 cm lång, och har ett enormt
mindervärdeskomplex för detta vilket kompenseras med att han alltid skall ha höga skor på sig, Kim ill Jung har heller aldrig hållit
ett tal offentligt, så folket i N.K vet ej hur han låter utan han står endast
och visar upp sig vinkades till sina dyrkande beundrande folkskaror.
-
M. Wittmann
- Tidigare medlem
-
M. Wittmann
- Tidigare medlem
Det är ju mer en märklig och grym personkult än kommunism i Nordkorea idag. Kan inte tänka mig att det var så Marx och Engels menade det helaM. Wittmann skrev:Jag hoppas också att dokumentären kan bidra till att folk får upp ögonen för Nordkorea och kommunism.
Men det är märkligt att man kan hålla ett land så slutet i denna ålder av datanät och snabbkommunikation.
- Djinghis Khan
- Medlem
På vilket sätt? Dokumentären var brittisk, och bilderna talar för sig själva. Reagerar du inte då du ser små skolbarn stå och skrika att de hatar USA och Bush och att de vill dö för sin "käre ledare"?Olle Hungrig skrev:jag tyckte den va dålig...hela docum va gjord för att stötta usa agresiva politik mot nordkorea
/DK M
Såg ni den nordkoreanske generalen som förnekade bestämt att de hade börjat konflikten, "det spelar ingen roll om ni har bevis vi tror er inte ändå" =diskussion meningslös.
Vidare "Usa startade invasionen av Nordkorea för att använda sig av den som en språngbräda och erövra hela Asien"
Stackars människor!
Vidare "Usa startade invasionen av Nordkorea för att använda sig av den som en språngbräda och erövra hela Asien"
Stackars människor!
- Anton Severin
- Medlem
M. Wittmann skrev:Jag hoppas också att dokumentären kan bidra till att folk får upp ögonen för Nordkorea och kommunism.
En person i programet sa att USA aldrig kommer ingripa därför att Nordkorea inte har någon olja eller andra naturresurser som Irak. Jag är rädd för att detta stämmer allt för väl.Hartmann1943-45 skrev:Hoppas att det sätter igång en rullning av debattprogram och diskussioner i media.
Jag tror inte någon amerikansk president i vår tid skulle riskera 1000-tals amerikanska soldaters liv och möjligen ett kärnvapenanfall, för att få framstå som den store kämpen för mänskliga rättigheter. Framförallt inte den gode George W Bush.
-
M. Wittmann
- Tidigare medlem
Japp, landet bör ju snarare beskrivas stalinistiskt.maal skrev:Det är ju mer en märklig och grym personkult än kommunism i Nordkorea idag. Kan inte tänka mig att det var så Marx och Engels menade det helaM. Wittmann skrev:Jag hoppas också att dokumentären kan bidra till att folk får upp ögonen för Nordkorea och kommunism.
Men det är märkligt att man kan hålla ett land så slutet i denna ålder av datanät och snabbkommunikation.
Visst, Marx tänkte sig med all sannolikhet inte ett sådant här samhälle under övergångsperioden. Men kommunismen har ju testats så oerhört många gånger att det knappast någonsin kan funka med Marx teorier.
Fast det är ju det att det inte går att hålla ett land slutet egentligen. De svälter i Nordkorea osv.
-
M. Wittmann
- Tidigare medlem
Ja, det kan mycket väl stämma, men det är alltid bra om världen blir upplyst och informerad om dessa grejer. Kanske ett steg i rätt riktning, vem vet.Anton Severin skrev:M. Wittmann skrev:Jag hoppas också att dokumentären kan bidra till att folk får upp ögonen för Nordkorea och kommunism.En person i programet sa att USA aldrig kommer ingripa därför att Nordkorea inte har någon olja eller andra naturresurser som Irak. Jag är rädd för att detta stämmer allt för väl.Hartmann1943-45 skrev:Hoppas att det sätter igång en rullning av debattprogram och diskussioner i media.
Jag tror inte någon amerikansk president i vår tid skulle riskera 1000-tals amerikanska soldaters liv och möjligen ett kärnvapenanfall, för att få framstå som den store kämpen för mänskliga rättigheter. Framförallt inte den gode George W Bush.
Snygg bild förresten!
Anton Severin skrev:M. Wittmann skrev:Jag hoppas också att dokumentären kan bidra till att folk får upp ögonen för Nordkorea och kommunism.En person i programet sa att USA aldrig kommer ingripa därför att Nordkorea inte har någon olja eller andra naturresurser som Irak. Jag är rädd för att detta stämmer allt för väl.Hartmann1943-45 skrev:Hoppas att det sätter igång en rullning av debattprogram och diskussioner i media.
Vill han slå till tidigt, innan Nordkorea skaffar kärnvapen (om de nu inte redan har det) så finns risken/chansen att han angriper landet. Till skillnad från Irak så är Nordkorea ett verkligt hot, i och med dess förmodade kärnvapenprogram.
Frågan är om Bush anser att hotet är tillräckligt starkt för att utfärda ännu ett krig i ett nu krigstrött land.
//EMS