Medal of Honor: Pacific Assault
- subskipper
- Medlem
Medal of Honor: Pacific Assault
Ingen tråd om det nya Medal of Honor-spelet ser jag. Saknas intresse eller har titeln gått många förbi i dessa tider av storspelssläpp? Jag blev faktiskt mycket positivt överraskad av MoH:PA. Trodde det skulle vara betydligt sämre än vad det var. Inget riktigt storspel, men god underhållning och intensivt i multiplayer. Någon som testat?
Min recension av MoH:PA för den som funderar på att köpa: http://www.level7.nu/texter/read.php?id=44234
~Henric Edwards
Min recension av MoH:PA för den som funderar på att köpa: http://www.level7.nu/texter/read.php?id=44234
~Henric Edwards
- Belisarius
- Medlem
Det suraste är att det kräver musten ur ett gammalt grafikkort = dåliga optimeringar från EA. Jag kör Half-Life 2 på medium och det kör som en klocka och ser FANTASTISKT ut! Demot på MoH:PA tog ihjäl mitt kort på minimum-settingen och det är inget annat än slö kodning från EA:s håll. BAH!
Så jag väntar till jag har råd att köpa nytt kort....för ett konsollspel.
- subskipper
- Medlem
Ja, håller med om att det kräver lite väl dryga resurser. För mig var dock laddningstiderna ett större problem.Belisarius skrev:Det suraste är att det kräver musten ur ett gammalt grafikkort = dåliga optimeringar från EA. Jag kör Half-Life 2 på medium och det kör som en klocka och ser FANTASTISKT ut! Demot på MoH:PA tog ihjäl mitt kort på minimum-settingen och det är inget annat än slö kodning från EA:s håll. BAH!
~Henric Edwards
- subskipper
- Medlem
Det ska kanske poängteras att MoH:PA inte är en soldatsim. Det har dock ett förhållandevis högt underhållningsvärde, och kan man ha överseende med ett par missar i nivådesignen så är det ett riktigt kul och inlevelsefullt spel.Gröfaz skrev:Jag har bara spelat demot, och då på very hard. Jag klarade det på 2 försök och sköt ner cirka 30 Japaner själv., men själva spelet kanske är lite mer realistiskt.
~Henric Edwards
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
Anledningen till varför jag återupplivar en gammal tråd är att jag precis spelat igenom MoH:PA efter att ha hittat det billigt. Min dator är inte den vassaste, men observationen att HL2 flöt och såg bättre ut än MoH:PA stämmer. Det är synd, för djungelmiljöerna måste bli rätt snygga på en dator som ligger en bit över minimisystemkraven. Laddningstiderna, även vid snabbladdning, är lite för långa. En sak som det klagats på i en del recensioner jag läst är att japanerna spawnar helt plötsligt, men det är iofs inte helt orealistiskt, då japanerna har duktiga på att dölja sig i djungeln och att infiltrera. Spelet är rätt dödligt även på normal svårighetsgrad, och kontrollerna (eller snarare bristen på kontroller) i flygnivån var jobbiga. Spelet är knappast lysande, men det finns en ton i det med själva bakgrundsstoryn jag gillade, och det är nog värt en ny genomspelning, inte minst för att se om man kan vinna alla medaljer.
Också jag hittade spelet billigt (99 kronor på ICA tror jag) innan jul och spelade igenom det under jullovet.
Drog enorma resurser från datorn och dessutom bisarrt långa laddningstider (även om det gick lite snabbare när det "värmt upp"). Visserligen har inte jag någon dator byggd för spel, tvärtom. Men ett spel från 2004 borde gå betydligt mer smärtfritt på en dator från sent 2006...
Men ett väldigt kul spel, även om flyguppdraget kunde skippats tillsammans med några av luftvärnsuppdragen.
Drog enorma resurser från datorn och dessutom bisarrt långa laddningstider (även om det gick lite snabbare när det "värmt upp"). Visserligen har inte jag någon dator byggd för spel, tvärtom. Men ett spel från 2004 borde gå betydligt mer smärtfritt på en dator från sent 2006...
Men ett väldigt kul spel, även om flyguppdraget kunde skippats tillsammans med några av luftvärnsuppdragen.
- Bromma_Herman
- Medlem
Pearl Harbour var en av "luftvärnsscenerna" jag tänkte på. Det något skumma uppdraget att springa runt i vilket-av-fartygen-det-nu-skulle-föreställa i Pearl Harbour och snurra på ventiler var också rätt segt.Bromma_Herman skrev:På min burk är spelet spelbart, men efter Peal Harbour tröttnade jag nästan. Jag sköt ner fler Zeros än vad som totalt förlorades, och de dör efter korta eldskurar med en thompson..
Efter Pearl Harbour blir spelet mycket mer spelbart och dessutom roligt emellanåt.