Såg för länge sen en finsk film som handlade om en grupp infanterister under Finlands krig mot Sovjet som jag har för mig var ganska sjysst... någon som vet något om denna film?
Finns det några andra Skandinaviska krigsfilmer?
Finsk krigsfilm
-
Andreas Lärka
- Tidigare medlem
- Kontakt:
Re: Finsk krigsfilm
Aj den filmen... OK.llcoolstar skrev:Såg för länge sen en finsk film som handlade om en grupp infanterister under Finlands krig mot Sovjet
Nååååågra mera tips kunde du väl ge oss..? Sommar? Vinter? Attack? Försvar? Handling? Svartvit / Färg?
Om filmen endast är några år gammal så talar du antagligen om "Rukajärven tie".
Andreas Lärka
Borgnäs, Finland
-
llcoolstar
- Medlem
Okej, det kanske var en lite kort beskrivning, visste inte att det fanns så många finska krigsfilmer... sorry
Det kan var den filmen du menar för den verkade vara ganska ny, utspelar sig under sommaren och de cyklar omkring... finns någon typ av kärleks historia mellan en sjuksköterkska och en av soldaterna. Hon blir våldtagen av ryssarna vid ett överfall...
bättre info?
Tack för en snabb respons Herr Lärka
Det kan var den filmen du menar för den verkade vara ganska ny, utspelar sig under sommaren och de cyklar omkring... finns någon typ av kärleks historia mellan en sjuksköterkska och en av soldaterna. Hon blir våldtagen av ryssarna vid ett överfall...
bättre info?
Tack för en snabb respons Herr Lärka
-
Finnrocker
- Medlem
.
llcoolstar,
Filmen du nämner är "Rukajärven tie", i Sverige kom den ut under namnet "Ambush". Filmen är hyffsad enligt min mening. Vill du se krigsfilmer av världsklass så ska du se "Vinterkriget" (1989), "Okänd Soldat" (1955 + 1985).
/Markus
Filmen du nämner är "Rukajärven tie", i Sverige kom den ut under namnet "Ambush". Filmen är hyffsad enligt min mening. Vill du se krigsfilmer av världsklass så ska du se "Vinterkriget" (1989), "Okänd Soldat" (1955 + 1985).
/Markus