Forge of Freedom: The American civil war

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
-vils-
Medlem

Forge of Freedom: The American civil war

Inlägg av -vils- » 11 september 2007, 22:36

Hej,

Är det någon som spelat detta spel och kan säga något om det? Jag är väldigt intresserad men det finns inget demo att prova, har köpt grisar i säckar förr om man säger så vad gäller spel, och tycker priset är lite högt för en vild chansning. Eftersom grafiken är diskutable, samt att striderna är turnbaserade vill jag gärna veta hur engagerande detta spel är.

Jag har alltid letat efter ett civil war spel som hanterar konflikten på en strategisk nivå och samtidigt innehar detaljerade strider (helst likt sid meiers gettysburg stilen, men det spelet saknade den strategiska nivån). Finns det andra spel i denna genre ni kan rekommendera som jag förbisett?

Jag förstår att matrixgames gör ganska 'smala' titlar, men har spelat flera av deras spel tidigare och de flesta är faktiskt mycket bra, men det finns ju smörja också. Ifall någon själ här i norden har detta spel vore det väldigt tacksamt om du/ni kunde ge en kommentar isåfall!

Spelets hemsida med screenies etc :

http://www.matrixgames.com/games/game.asp?gid=333

[/b]

Skriv svar