Någon annan som tycker att "The Rise of Evil" är en missanvisande film (ur historiskt perspektiv) och väldigt dålig.
Jag tänkte att den skulle vara bra men inte mycket är rätt i historisk synvinkel.
Och så pratar ju dom engelska...
The rise of evil
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Inlägg: 5627
- Blev medlem: 24 mars 2002, 16:05
- Ort: Skövde
- Kontakt:
Re: The rise of evil
Språket behöver inte vara ett problem om manus är bra, och det är det ju inte i fallet med "Hitler: The Rise of Evil". Nog för att Hitler var en skitstövel, men den demonisering och det mytifierande som man ägnar sig åt i filmen gör honom svårare att begripa.
- Fredrik Andersson
- Medlem
- Inlägg: 1411
- Blev medlem: 22 december 2005, 23:51
- Ort: Södermanland
Re: The rise of evil
Det hade varit mycket intressant om gänget som gjorde "Der Untergang" fått ta sig an manus från "Rise of evil". Gillar Bruno Gantz...
Re: The rise of evil
Kanske inte manuset, men uppgiften. Manuset är väldigt dåligt ur historisk vinkel.
Re: The rise of evil
Kändes som de gjorde honom lite väl galen i tidiga år, iaf genomskådligt galen om man kan säga så. För galen var han ju hehe.
Men jag har alltid gillat Robert Carlyle som skådis och rent skådespelsmässigt, är han ju bra här med.
Men jag har alltid gillat Robert Carlyle som skådis och rent skådespelsmässigt, är han ju bra här med.