Norra Skånska Regementet Pansarepoken
Norra Skånska Regementet Pansarepoken
I senaste SMB finns boken Norra Skånska Regementet Pansarepoken. Är det nån som känner till om det är i stort sett samma bok som Norra Skånska Regementet 1811-1994 del II (ISBN 91-630-2303-2)?
Re: Norra Skånska Regementet Pansarepoken
Hej !
Var precis själv inne och kollade på SMB samt beställde denna bok.
Jag har precis sålt del I och II + hemvärnet av deras tidigare böcker på Tradera och vad jag kan se så är det inte samma bok.
/Janne
Var precis själv inne och kollade på SMB samt beställde denna bok.
Jag har precis sålt del I och II + hemvärnet av deras tidigare böcker på Tradera och vad jag kan se så är det inte samma bok.
/Janne
Nej, det är inte samma bok. Christer Nyhlén har skrivit en mycket spännande och informativ bok om PB 26 och hur turerna gick om vilken organisation, fordon m m man skulle utrustas med och vilka uppgifter man hade.King Kong skrev:I senaste SMB finns boken Norra Skånska Regementet Pansarepoken. Är det nån som känner till om det är i stort sett samma bok som Norra Skånska Regementet 1811-1994 del II (ISBN 91-630-2303-2)?
Boken kryllar av välskrivna "manöverminnen" vilket borde intressera även oss infanterister men beskriver också vilka politiska överväganden som gjordes innan I 6 krigsförband blev PB 26 krigsförband men så småningom avvecklades.
Tillsammans med bildmaterialet så är det en bok som borde intressera alla som vill veta mer om försvaret av Skåne under kalla kriget.
Tackar amigos!
Det där blir till att beställa, låter intressant.
Det där blir till att beställa, låter intressant.