D-dagen spel!

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Lasse
Medlem
Inlägg: 1541
Blev medlem: 26 mars 2002, 16:03
Ort: Sthml

D-dagen spel!

Inlägg av Lasse » 9 maj 2002, 08:07

Finns det något bra d-dagen spel som fungerar på en något äldre data.

Användarvisningsbild
Mackan L
Medlem
Inlägg: 1014
Blev medlem: 26 juli 2004, 04:49
Ort: Yorkshire, U.K.

Inlägg av Mackan L » 28 juli 2004, 04:11

Realtidsstrategi:
Close Combat V : Invasion Normandie

Sedan är ju frågan vad som menas med en en något sämre dator?
Det finns inga direkta d-dagen-spel som jag vet för sämre maskiner säg datorer under P II 400 Mhz.

Bara att uppgradera antar jag.....

Användarvisningsbild
Marcus Svernvik
Medlem
Inlägg: 546
Blev medlem: 16 maj 2003, 20:08
Ort: Göteborg

Inlägg av Marcus Svernvik » 28 juli 2004, 18:44

hmm Call of Duty är vad jag kommer på i fps :P, fast det kräver ju lite av din dator...

/Marcus

Användarvisningsbild
maal
Medlem
Inlägg: 776
Blev medlem: 27 mars 2004, 15:17
Ort: Sverige

Inlägg av maal » 28 juli 2004, 19:52

Eller MOHAA, fast det kräver ju i och för sig också sin dator, tyvärr.

Användarvisningsbild
J. Björkman
Medlem
Inlägg: 452
Blev medlem: 28 mars 2003, 09:03
Ort: Göteborg (MHS)
Kontakt:

Inlägg av J. Björkman » 29 juli 2004, 00:15

Day of Defeat, en mod till Half-Life, funkar även på "lite sämre" datorer, tex min 500mhz. Kul är det också :)

Lasse
Medlem
Inlägg: 1541
Blev medlem: 26 mars 2002, 16:03
Ort: Sthml

Inlägg av Lasse » 30 juli 2004, 20:41

Okej, ca 2 år sen mitt inlägg skrevs, satt då med 300mhz, nu sitter man och rå spelar med 2400+! :D

Användarvisningsbild
Mackan L
Medlem
Inlägg: 1014
Blev medlem: 26 juli 2004, 04:49
Ort: Yorkshire, U.K.

Inlägg av Mackan L » 1 augusti 2004, 11:50

Med andra ord ditt "problem" är sedan länge över. :)
Det var rolig att höra.
Mvh Marcus

Lasse
Medlem
Inlägg: 1541
Blev medlem: 26 mars 2002, 16:03
Ort: Sthml

Inlägg av Lasse » 1 augusti 2004, 18:45

Japp, tackar :)

Skriv svar