Eu2 Tips? Taktik?

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Oflo85
Medlem

Eu2 Tips? Taktik?

Inlägg av Oflo85 » 5 augusti 2003, 16:21

har spelat sverige i scenariot runt 1600, någon som har nått tips eller strategi för hur man ska göra? Tog över Norge, har dock inte lyckats kräva dem på någon tribut av någon märklig anledning, så jag undrar vad som är bästa strategin?

apan_bengt
Medlem

Inlägg av apan_bengt » 6 augusti 2003, 13:09

fattar inte var du menar men att ta norge ar det basta man kan gora tyccker jag en bra borjan sen so kan man ju bestam om man vill vara ut po haven och skappa ettrike dar eller om man vill ta och gora ostersjon till svenskt so kan man gora det
det ar enklast om man gor ett av dem fast boda gor det oskso fast det brukar bli svorar for do for du monga fiender
plus upgradera alla provinser med 5000 invonare kanske tillo med de mindre om du har stor inkomst dar so borja med det innan krig plus nogra fabriker kan man ju bygga

Användarvisningsbild
Anckarström
Medlem

Inlägg av Anckarström » 7 augusti 2003, 11:01

För att lyckas bra som Sverige krävs det nästan att man satsar på kvalitet inom armén. Gör dig av med Danmark/Norge så fort som möjligt. Sedan kan du börja klampa runt Östersjön med dina väldrillade karoliner.

Användarvisningsbild
Hillstrom
Medlem

Inlägg av Hillstrom » 8 augusti 2003, 01:26

Ett allmänt tips är väl att låna ut pengar till andra stater. Man kan tjäna multum på detta.
Låna inte ut åengar till länder du tänker förklara krig emot eller som kan tänkas förklara krig mot dig.
Själv (När jag spelar europeiska stater) brukar jag låna ut pengar till mellanöstern och staterna i mellersta asien, där jag inte har några särskilda intressen.

Spelar just nu med Venedig och har lagt hela Ottomanska Imperiet under mig, inklusive Spanien och Portugal (italienska halvön icke medräknad) :)

Skriv svar