secrat weapon

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
gjabben
Medlem
Inlägg: 369
Blev medlem: 24 juni 2003, 11:12
Ort: lomma

secrat weapon

Inlägg av gjabben » 14 augusti 2003, 23:28

Är bara lite nyfiken på hur många här som spelar Battlefield 1942.. Tycker ni det är bra med alla tillägg och banor som görs hela tiden.. Några banor är ju t ex Battle of Brittain, Coral sea, Abardeen och Pearl Harbour... Tilägg är ju Road to Roam... Sen finns det ju Desert Combat och Eve of Destruction.. Sj föredrar jag det vanliga Battlefield 1942... Nu ska ju snart ett nytt spel komma oxå som liknar battlefield och som gjort av EA games nämligen Secret weapon... Där ska man kunna köra jet-plan (inte det första messerschmitt 262) och sturm tigern bl a. Spelade ett demo.. Det imponerade inte särskilt mkt på mig men jag undrar om nån annan här testat det demot och samtidigt då vilket spel ni föredrar av de jag rabblat upp..

Användarvisningsbild
Kynes
Medlem
Inlägg: 407
Blev medlem: 28 juni 2003, 16:25
Ort: Piteå

Inlägg av Kynes » 15 augusti 2003, 01:03

borde inte denna tråd höra hemma i Historiska Spel?? :|

Robban
Medlem
Inlägg: 312
Blev medlem: 25 juni 2003, 19:58
Ort: gbg

Inlägg av Robban » 15 augusti 2003, 12:02

jag blir så förbannad ibland asså....när jag skulle ladda ner battle of britain så var jag tvungen att ominstallera hela battlefield för den la av helt och hållet, sen så skulle jag installera editor till battlefield från Pc gamer, måste ominstallera det igen för att hela battlefield inte ville funka... :x :x :x :x

chade
Medlem
Inlägg: 15
Blev medlem: 5 augusti 2003, 10:45
Ort: Sverige

Re: secrat weapon

Inlägg av chade » 15 augusti 2003, 12:41

gjabben skrev:Är bara lite nyfiken på hur många här som spelar Battlefield 1942.. Tycker ni det är bra med alla tillägg och banor som görs hela tiden.. Några banor är ju t ex Battle of Brittain, Coral sea, Abardeen och Pearl Harbour... Tilägg är ju Road to Roam... Sen finns det ju Desert Combat och Eve of Destruction.. Sj föredrar jag det vanliga Battlefield 1942... Nu ska ju snart ett nytt spel komma oxå som liknar battlefield och som gjort av EA games nämligen Secret weapon... Där ska man kunna köra jet-plan (inte det första messerschmitt 262) och sturm tigern bl a. Spelade ett demo.. Det imponerade inte särskilt mkt på mig men jag undrar om nån annan här testat det demot och samtidigt då vilket spel ni föredrar av de jag rabblat upp..
För det första så är både Road to Rome och Secret Weapons bara ett tilläg till bf1942. Dessa tilläg förbättrar inte grafiken eller något sådant utan man får fler banor, nya vapen och fordon.

Jag tycker detta är mycket bra och detta är bland det bästa spel som någonsin gjorts, ett stort plus är att utvecklarna verkligen bryr sig och patchar spelet och lägger till gratis banor och nyare vapen.

Själv original spelet och tillägen skilljer sig istort ingenting i spelupplevelse utan det är som sagt bara utrustningen och soldaterna. Det är samma kännsla och det bästa är att om man vill spela multiplayer så kan man om man kör Road to Rome utan att byta skiva eller starta om något koppla upp sig till en vanlig Bf1942 server.

Användarvisningsbild
gjabben
Medlem
Inlägg: 369
Blev medlem: 24 juni 2003, 11:12
Ort: lomma

Inlägg av gjabben » 15 augusti 2003, 19:56

För det första så är både Road to Rome och Secret Weapons bara ett tilläg till bf1942. Dessa tilläg förbättrar inte grafiken eller något sådant utan man får fler banor, nya vapen och fordon.
För det första sa jag inte att det skulle bli bättre grafik.. För det andra är inte secret weapon inte ett tillägg vad jag fattat det utan ett nytt spel som ser exakt likadant som vanliga bf i spelsättet men mer banor och utrustning å vapen.. Secret weapon har jag för mig att man inte behöver battlefield 1942 för att kunna spela.

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem
Inlägg: 848
Blev medlem: 5 november 2002, 12:51

Inlägg av Gatzu » 15 augusti 2003, 20:18

jo man behöver battlefield 1942 för att spela och det är stora skillnader hur expansionen spelar jämfört med original battlefield. I nya expansionen finns det "objective" baserat spel (kasst). Och alla nya vapen e så konstiga och obalanserade att spelvärdet förloras, jetpacks någon??? löjligt värre.

Användarvisningsbild
gjabben
Medlem
Inlägg: 369
Blev medlem: 24 juni 2003, 11:12
Ort: lomma

Inlägg av gjabben » 15 augusti 2003, 22:41

ok.. Då har jag förstått det fel.. Å när jag sa att spelsättet är likadant som på vanliga battlefield så menade jag spelsystemet hur allt ser ut å så. Det är klart att vissa uppgraderingar ändrat spelet lite.. men det är ju därför man gör expansions.

Användarvisningsbild
gjabben
Medlem
Inlägg: 369
Blev medlem: 24 juni 2003, 11:12
Ort: lomma

Inlägg av gjabben » 15 augusti 2003, 22:43

Vissa ändringar har ju gjorts.. T ex har det kommit nya vinklar när man kör fordon och vapnen t ex assaulterna har ju snyggats till lite och skottljuden på de olika vapnen har förnyats.

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem
Inlägg: 1821
Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
Ort: Göteborg

Inlägg av tobbe » 16 augusti 2003, 03:25

Ja sånt brukar man ändra i expansioner.

Användarvisningsbild
gjabben
Medlem
Inlägg: 369
Blev medlem: 24 juni 2003, 11:12
Ort: lomma

Inlägg av gjabben » 16 augusti 2003, 10:09

jo jag vet

Användarvisningsbild
Superfinne
Medlem
Inlägg: 488
Blev medlem: 9 maj 2003, 16:45
Ort: Kingdom of Haninge
Kontakt:

Inlägg av Superfinne » 16 augusti 2003, 11:09

Demot ända som jag nu har av Battlefield är helt bra snyggt, men det kommer att bli en flopp :roll: Men ändå kan man spela det.

//Martin

Användarvisningsbild
gjabben
Medlem
Inlägg: 369
Blev medlem: 24 juni 2003, 11:12
Ort: lomma

Inlägg av gjabben » 16 augusti 2003, 16:29

har du secret weapon demot menar du eller?

Användarvisningsbild
Superfinne
Medlem
Inlägg: 488
Blev medlem: 9 maj 2003, 16:45
Ort: Kingdom of Haninge
Kontakt:

Inlägg av Superfinne » 16 augusti 2003, 16:37

jep

Användarvisningsbild
gjabben
Medlem
Inlägg: 369
Blev medlem: 24 juni 2003, 11:12
Ort: lomma

Inlägg av gjabben » 16 augusti 2003, 18:28

okej, jo jag spelade på ett internet café.

Skriv svar