Otobreda OF-40, helt rätt--steben skrev:OTO-Melara OF-40
Quiz: Pansarhistoria
- BMP-trekker2
- Medlem
Jajamen designad liksom dess motor av den tyske ingenjören Edward Grote, vart färdig 1931. Den hade ett ganska udda arrangemang med en 76 mm kanon i "däckshuset" och en 37 mm i tornet.varjag skrev:En rysk 'TG'-vagn frå c:a 1930-1. Kunde köras både med och utan larvband - här utan. Varjag
Jag får nog ta och lägga in frågorna på dagtid innan den "store antipoden"
En svår jäkel....
Ser rysk ut, inte minst hjul och boogier som påminner om dom som användes på T-18 men jag hittar ingenting i mina referenser. Kanske fransk men hittar inget där heller. Brittisk? Hittar inget där heller.
Jag skäms, detta är en som jag borde klara!
Öken-Erik
Öken-Erik
Re: En svår jäkel....
Nog inget skämmas för Erik.....den är,minst sagt, ovanlig. Inte rysk,brittisk eller fransk....i sitt hemland klassades denÖken-Erik skrev:Ser rysk ut, inte minst hjul och boogier som påminner om dom som användes på T-18 men jag hittar ingenting i mina referenser. Kanske fransk men hittar inget där heller. Brittisk? Hittar inget där heller.
Öken-Erik
faktiskt som en 'amfibiepansarbil' med larvbanden var en eftergift till de usla vägar där man hoppades använda den.
Den färdades i e n riktning i vatten - och den motsatta på landbacken
Interimfråga, pansarbilar
I väntan på Ansans fråga provar vi en till för att hålla tråden igång....denna går på
hjul. Vad är detta för pansarbilar (dom är INTE ur ngn SF-film även om man kan tro't!)
...../Varjag
hjul. Vad är detta för pansarbilar (dom är INTE ur ngn SF-film även om man kan tro't!)
...../Varjag
- Bilagor
-
- monster.jpg (27.52 KiB) Visad 970 gånger
Sydamerika
Lite osäker, men tror det rör sej om ett land i Sydamerika, skall kolla när jag kommer hem.
Öken-Erik
Öken-Erik
Re: Sydamerika
Se där - bara doppa en agnad krok i vattnet och Ö/Erik kom tillbaka.Öken-Erik skrev:Lite osäker, men tror det rör sej om ett land i Sydamerika, skall kolla när jag kommer hem.
Öken-Erik
Välkommen - och ja, det rör sig om ett Sydamerikanskt land...../Varjag