pt-76 stridsvang
-
fernballan
- Ny medlem
pt-76 stridsvang
hej jag har en rysk pt-76 amphibious tank och har lite problem med laddningen och behöver lite hjälp, är de någon som har eller vet av el shema manualer till dena vangn eller vet av någon jag kan komma i kontakt med skulle jag vara tacksamm. fernballan@yahoo.com
Re: pt-76 stridsvang
Bra tips. Problemet är ju att det kan vara på finska. I Finland användes PT-76 av svenskspråkiga Nylands brigad, så det finns ju en liten möjlighet att det finns svenska manualer och dylikt. Bilden nedan är just från Nylands brigad för övrigt;Hans skrev:Eftersom vagnen har varit i tjänst i vårt östra grannland skulle jag försöka här.
MVH
Hans
- Bilagor
-
- pt-76.jpg (21.83 KiB) Visad 4697 gånger
I samband med att Panssariprikaatis infanterister mekanisedes med inköpet av BTR-50 PK 1963, köptes även 15 stycken PT-76 in för att användas för spaningsuppdrag i brigaden. Senare övertog BMP-1 denna uppgift och tio stycken PT-76 användes av Nylands brigad under 1980-talet. Resterande var nog skol- och reservdelsvagnar skulle jag tro.MD650 skrev:I vilken org användes de finska PT 76:orna?

-
fernballan
- Ny medlem
Hur är det med tillstånd att lagligt få köra en sådan här gammal vagn i civil tjänst?
Handeldvapen som man inte kan få licens till kan man ju som bekant plugga och göra obrukbara för att sedan hängas över den öppna spisen.
Men stridsvagnar?
Någon som vet hur den svenska lagen ställer sig till något sådant?
Handeldvapen som man inte kan få licens till kan man ju som bekant plugga och göra obrukbara för att sedan hängas över den öppna spisen.
Men stridsvagnar?
Någon som vet hur den svenska lagen ställer sig till något sådant?
-
panzerjung
- Medlem
pt-76 är intressant..Jag har lite kontakter med Polen då jag har Mt-lb och T-34 det bör gå och fixa hjälp via mina kanaler.
Kul med en pansarvagn till i Sverige..Ta en titt på träffar i öst Typ Darlovo o dyl mkt fina swapmeet..
Kul med en pansarvagn till i Sverige..Ta en titt på träffar i öst Typ Darlovo o dyl mkt fina swapmeet..
Pluggade, obrukbara handeldvapen skall förvaras i säkerhetsskåp uppfyllande SS3492 (vapernskåp)Vargas skrev: Handeldvapen som man inte kan få licens till kan man ju som bekant plugga och göra obrukbara för att sedan hängas över den öppna spisen.