BRAVO! steben hann före våran Sandgroper...svaret är rätt och steben har frågan, Varjagsteben skrev:2S3 152 mm bandhaubits i röda armén ser det ut som...Afghanistan måhända?!
Quiz: Pansarhistoria
- Belisarius
- Medlem
Stämmer bra och fotot är från Vietnam innan den togs ur tjänst an amerikanarna(slutet av 60-talet), antar att du inte menar Korea-kriget...det var lite före denna pjäs tid som kom i tjänst i början av 60-talet. Snacka om kort karriär, får väl anta att dom gjorde något nyttigt av chassiena åtminstone...eller om dom nu skeppade alla till europa?!Belisarius skrev:M108 105mm Self-propelled howitzer.
Ansågs vara för lätt redan vid Vietnam, så fotot kanske är tidigt Vietnam eller Korea?
Din fråga Belisarius!
- Belisarius
- Medlem
Hoppas vi inte skrämde bort vår eminente pansarexpertsteben skrev:Tack för den, sandkungen kanske har semester?!(önsketänkande om att slippa obskyra bilar man aldrig ens hört talas om)
Fortsätter med bandartilleri med denna...
- Bilagor
-
- terrible.jpg (20.57 KiB) Visad 759 gånger
Napp!..den aldrig sinande källan av hjulkunskap verkar ännu flöda..varjag skrev:Hoppas vi inte skrämde bort vår eminente pansarexpertsteben skrev:Tack för den, sandkungen kanske har semester?!(önsketänkande om att slippa obskyra bilar man aldrig ens hört talas om)
Fortsätter med bandartilleri med denna...Då tystnaden blivit bedövande rullar jag fram ett annat 'hjulfordon' för våra Hjultomtar...../Vad kallas denna modellen?....../Varjag
PS. Öken-Erik får du aldrig slut på bilar..
Som Mac Arthur sa: "I shall return".
Ni trodde ni blivit kvitt mej!
Ack vad ni bedrog er, det är bara det att dom därringa "science fiction" vagnarna är inget för mej oavsett om dom ligger i sanden eller inte, sen har jag ju jobb o familj o sånt också som stjäler tid.....
Nåja här kommer det en bil (och nej Steben, jag får aldrig slut på dom, snart funderar jag på att börja med dom svåra...
).
Vad är det för en "något" modifierad pansarbil, dvs vad var det för något från början?
Öken-Erik
Ni trodde ni blivit kvitt mej!
Ack vad ni bedrog er, det är bara det att dom därringa "science fiction" vagnarna är inget för mej oavsett om dom ligger i sanden eller inte, sen har jag ju jobb o familj o sånt också som stjäler tid.....
Nåja här kommer det en bil (och nej Steben, jag får aldrig slut på dom, snart funderar jag på att börja med dom svåra...
Vad är det för en "något" modifierad pansarbil, dvs vad var det för något från början?
Öken-Erik
- Bilagor
-
- Bild 144.jpg (38.2 KiB) Visad 699 gånger
Nää....för det första så är den inte tysk och för det andra är den sk "bepansrade" Kübeln inget annat än en atrapp även om många har hävdat motsatsen.
Om man säger såhär: Fotot visar en "roadster" variant (fältkonvertering) av en serieproducerad pansarbil, pansarbilen tillverkades (i sina olika varianter) i flera tusen exemplar om jag inte har fel.
Öken-Erik
Om man säger såhär: Fotot visar en "roadster" variant (fältkonvertering) av en serieproducerad pansarbil, pansarbilen tillverkades (i sina olika varianter) i flera tusen exemplar om jag inte har fel.
Öken-Erik