För ett antal år sedan var det en äldre herre som berättade för min far om en stridsvagn som skall finnas lämnad i skogen inte långt från där jag bor. Kanske endast 2 mil resa dit.
Historien skall vara något i form av att det skall ha varit en vagn som har använts till skogsbruket. Sedan har dom tydligen fått motorproblem och dumpad den i en ravin eller bara kört ner den i en ravin av misstag. Vagnen skall tydligen ha saknat torn. Och skall tydligen ha varit en Landsverk vagn, exakt modell framgick inte. Dock skall vagnen ydligen ligga upp och ned
Tyvärr så avled denna äldre herre bara ett tag före jag fick upp mitt intresse för gamla pansarfordon så jag kan inte fråga honom något om detta.
vad tycker ni jag skall göra? Jag har pratat med några enstaka personer som bor i den "byn" där den ryktesväga skall ligga i skogen någonstanns enligt vad denna herren berättade... Dock är skogarna stora här i norrland så att bara söka är rätt hopplöst. Och de jag har pratat med har inte vetat någonting alls.
Så nu funderar jag lite på om jag skall ta och fixa till mig ett flygblad och dela ut till alla som bor i "byn" och efterfråga information om denna vagnen. Eller vad tror ni? Det vore ju kul att hitta reda på den och se vad det egentligen är för vagn, om den ens finns