Kanske inte helt politiskt korrekt men är det någon som minns när det kan ha varit?
Minne ur Värnpliktsnytt?
Minne ur Värnpliktsnytt?
Minns en "annons" i VN där en (hel)halvnaken kvinna stog och tvättade sig med rubriken "9 av 10 lottor föredrar kristvål" eller liknande.
Kanske inte helt politiskt korrekt men är det någon som minns när det kan ha varit?

-
Jonas Gunnarsson
- Medlem
Re: Minne ur Värnpliktsnytt?
Låter som ett nittiotals nummer i min mening, under 80-talet så var VPK-nytt mest intresserat av att gnälla över stackars värnpliktiga som tvingades tjänstgöra 3-4 helger på ett år... Stackars jävlar... Själv låg jag i flottan, HMS Mode 1982-83. Halvnakna damer hade vi definitivt kommit ihåg med tanke på att det vid ett tillfälle dröjde tre månader innan jag fick sätta foten i min egen lägenhet. Som sagt vad, halvnakna damer hade varit uppskattat, med tanke på att de som arbetade för VPK-nytt totalt saknade sinne för god journalistik, men borde ha insett att nakna damer säljer... Förmodligen så är det samma nötter som idag jobbar för Expo etc...