Hitler och estetiken....
Det ena utesluter inte det andra- min far var en mycket lovande violinist som ung och fick erbjudande om att spela med sthlms filharmoniker, men han beslöt sej för att bli läkare.
Rent kontrafaktiskt är det ju intressant att försöka sej på att förstå hur världen hade sett ut om Hitler hade slagit igenom som konstnär.
Rent kontrafaktiskt är det ju intressant att försöka sej på att förstå hur världen hade sett ut om Hitler hade slagit igenom som konstnär.
Ja jag tror iallafall inte vi sluppit ett krig i Europa.
Stämningen i tyskland mot Frankrike var rätt hätsk även så sent som 1925 och hos den tyska militären (och folket) fanns en revanchvilja som inte var svår att spela på.
Men vi hade nog sluppit ett världskrig. (Peppar peppa. Någon annan fraktion kunde ju startat det iofs. Sovjet eller Japan eller whatever...)
Stämningen i tyskland mot Frankrike var rätt hätsk även så sent som 1925 och hos den tyska militären (och folket) fanns en revanchvilja som inte var svår att spela på.
Men vi hade nog sluppit ett världskrig. (Peppar peppa. Någon annan fraktion kunde ju startat det iofs. Sovjet eller Japan eller whatever...)
När man läste historia i skolan så stod det att läsa i historieböckerna att Hitler var en misslyckad konstnär som inte hade någon talang över huvudtaget, han var rent usel på att måla.
Om man tar en titt på de tavlor som Snyders Treasures säljer på http://www.snyderstreasures.com/pages/hartworks.htm så tycker jag att många av tavlorna faktiskt är ganska fina.
Om man tar en titt på de tavlor som Snyders Treasures säljer på http://www.snyderstreasures.com/pages/hartworks.htm så tycker jag att många av tavlorna faktiskt är ganska fina.
Fläsket skrev:Ja jag tror iallafall inte vi sluppit ett krig i Europa.
Jag tror nogf inte att det hade lett till något krig, fast tyskarna avskydde verkligen fransoserna, men de hade ingen hitler som bygde upp landet... Tyskland var ett av de fattigaste länderna i världen just då...
MVH LunQan
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt: