Ernst Udet.
- Ståhlspets
- Medlem
Ernst Udet.
Vad var anledningen eller vilka anledningar fanns det för hans självmord i början på 2:a Världskriget ?
- Heavy_duty
- Medlem
Osvuret är bäst, men nånstans läste jag att kontroverser med "Gummiherman" Göring ang. hur Luftwaffe skulle användas på bästa sätt samt att Göring hade Hitlers öra i högre grad än Udet ledde till att Udet spred uttalanden omkring sig som ledde mer eller mindre till ett påtvingat självmord á la Rommel...
Enligt tyska Wikipedia använde han kopiösa mängder tobak, alkohol och pervitin under sina sista levnadsår, vilket pekar på vissa problem i privatlivet. Dessutom fick han en stor del av skulden för det misslyckade luftkriget mot Storbritannien.
http://de.wikipedia.org/wiki/Ernst_UdetUdet konsumierte, mit in seinen letzten Lebensjahren stark ansteigender Exzessivität, zahlreiche Drogen wie Tabak, Alkohol und Pervitin in zuletzt riesigen Mengen, oft sogar gleichzeitig. Er zeichnete mit ätzendem Spott zahlreiche Karikaturen seiner Dienstherren und seiner selbst. Unter anderen karikierte er sich als einen an seinen Schreibtisch im Reichsluftfahrtministerium geketteten Flieger.
Nach den Misserfolgen in der Luftschlacht um England und den damit verbundenen Anfeindungen durch Göring und einige andere NS-Größen erschoss er sich am 17. November 1941.
- Heavy_duty
- Medlem
Tja, det är inte lätt att veta, vad som rörde sig i hans huvud. Missbruket nämnde jag, för att det visar att han inte var i fullständig psykisk balans. Vad jag vet, så finns det ingenting konkret som pekar mot att han blev uppmanad att ta sitt liv.Heavy_duty skrev:Jodå, det vet jag, Pervitin, Pryshok pervok, var allmänt känt bland frontkämpar...Det ställer inte frågans focus borta: VARFÖR tog han livet av sig?
- Heavy_duty
- Medlem
Jag är övertygad om att han knäcktes av Göring, som trodde att England skulle gå ner på knä av tysk bombning. Tysk eskort. Var fanns den? Över London max 10 min. fight....ME 110, fråga hur många som överlevde ADLERTAG.Udet ville ha jakt med lång räckvidd, men blev utsnackad av Göring, o vi kan ju gå vidare: Luftwaffe skulle försörja "Der Stalingradkessel". Fungerade?
- Ståhlspets
- Medlem