Ernst Udet.

Tillägnad vår saknade medlem varjag
Skriv svar
Användarvisningsbild
Ståhlspets
Medlem

Ernst Udet.

Inlägg av Ståhlspets » 25 juli 2007, 07:52

Vad var anledningen eller vilka anledningar fanns det för hans självmord i början på 2:a Världskriget ?

Användarvisningsbild
Heavy_duty
Medlem

Inlägg av Heavy_duty » 27 juli 2007, 16:27

Osvuret är bäst, men nånstans läste jag att kontroverser med "Gummiherman" Göring ang. hur Luftwaffe skulle användas på bästa sätt samt att Göring hade Hitlers öra i högre grad än Udet ledde till att Udet spred uttalanden omkring sig som ledde mer eller mindre till ett påtvingat självmord á la Rommel...

Användarvisningsbild
G:son
Medlem

Inlägg av G:son » 27 juli 2007, 18:50

Enligt tyska Wikipedia använde han kopiösa mängder tobak, alkohol och pervitin under sina sista levnadsår, vilket pekar på vissa problem i privatlivet. Dessutom fick han en stor del av skulden för det misslyckade luftkriget mot Storbritannien.
Udet konsumierte, mit in seinen letzten Lebensjahren stark ansteigender Exzessivität, zahlreiche Drogen wie Tabak, Alkohol und Pervitin in zuletzt riesigen Mengen, oft sogar gleichzeitig. Er zeichnete mit ätzendem Spott zahlreiche Karikaturen seiner Dienstherren und seiner selbst. Unter anderen karikierte er sich als einen an seinen Schreibtisch im Reichsluftfahrtministerium geketteten Flieger.

Nach den Misserfolgen in der Luftschlacht um England und den damit verbundenen Anfeindungen durch Göring und einige andere NS-Größen erschoss er sich am 17. November 1941.
http://de.wikipedia.org/wiki/Ernst_Udet

Användarvisningsbild
Heavy_duty
Medlem

Inlägg av Heavy_duty » 27 juli 2007, 19:57

Jodå, det vet jag, Pervitin, Pryshok pervok, var allmänt känt bland frontkämpar...Det ställer inte frågans focus borta: VARFÖR tog han livet av sig?

Användarvisningsbild
G:son
Medlem

Inlägg av G:son » 27 juli 2007, 20:47

Heavy_duty skrev:Jodå, det vet jag, Pervitin, Pryshok pervok, var allmänt känt bland frontkämpar...Det ställer inte frågans focus borta: VARFÖR tog han livet av sig?
Tja, det är inte lätt att veta, vad som rörde sig i hans huvud. Missbruket nämnde jag, för att det visar att han inte var i fullständig psykisk balans. Vad jag vet, så finns det ingenting konkret som pekar mot att han blev uppmanad att ta sitt liv.

Användarvisningsbild
Heavy_duty
Medlem

Inlägg av Heavy_duty » 27 juli 2007, 20:55

Jag är övertygad om att han knäcktes av Göring, som trodde att England skulle gå ner på knä av tysk bombning. Tysk eskort. Var fanns den? Över London max 10 min. fight....ME 110, fråga hur många som överlevde ADLERTAG.Udet ville ha jakt med lång räckvidd, men blev utsnackad av Göring, o vi kan ju gå vidare: Luftwaffe skulle försörja "Der Stalingradkessel". Fungerade?

Användarvisningsbild
Ståhlspets
Medlem

Inlägg av Ståhlspets » 28 juli 2007, 08:40

Det kan ju också vara så att nerverna var helt slut efter 1:a Världkrigets tjänstgöring och sen tillkommer de problem ni alla räknat upp.

Han hade ju 62 segrar i det kriget och flera nära döden upplevelser.
Bilagor
Ernst Udet.jpg
Ernst Udet.jpg (52.92 KiB) Visad 2920 gånger

Skriv svar