Hitler och incesten mer sk "avslöjanden" om Hitler

Tillägnad vår saknade medlem varjag
Användarvisningsbild
Perra
Medlem

Inlägg av Perra » 5 augusti 2005, 16:34

Nu har väl även oäktingar fäder iofs, och Alois far erkände sig som vi har pratat om i andra trådar senare sig som Alois far. Därav namnet Hitler överhuvudtaget.

Användarvisningsbild
Sarvi
Tidigare medlem

Inlägg av Sarvi » 5 augusti 2005, 16:39

Allmän observation:
En intressant aspekt av artiklar av den här typen är ju det uppenbara behovet som finns att bortförklara konflikter, diktaturer och krigsförbrytelser som ett utslag av psykisk ohälsa hos några enstaka individer. Vilka avvikelser och perversioner har genom tiderna inte tillskrivits Hitler och andra nazi-koryféer? Eller Stalin och bolsjeviktopparna? Eller historiens alla andra mindre snövita gestalter?

Varför har det här så stor lockelse? En längtan efter enkla förklaringar? Eller tror folk verkligen på att, som nu t.ex Aftonblodet mer eller mindre förtäckt hävdar, att Tyskland gick i krig för att dess ledare råkade ha en taskig barndom?

Användarvisningsbild
Schwalbe
Tidigare medlem

Inlägg av Schwalbe » 5 augusti 2005, 17:11

Sarvi skrev:Allmän observation:
En intressant aspekt av artiklar av den här typen är ju det uppenbara behovet som finns att bortförklara konflikter, diktaturer och krigsförbrytelser som ett utslag av psykisk ohälsa hos några enstaka individer. Vilka avvikelser och perversioner har genom tiderna inte tillskrivits Hitler och andra nazi-koryféer? Eller Stalin och bolsjeviktopparna? Eller historiens alla andra mindre snövita gestalter?

Varför har det här så stor lockelse? En längtan efter enkla förklaringar? Eller tror folk verkligen på att, som nu t.ex Aftonblodet mer eller mindre förtäckt hävdar, att Tyskland gick i krig för att dess ledare råkade ha en taskig barndom?
Alla människor har/har haft problem. Jag tror att man kan plocka vilken människa som helst, och psykologerna har något att göra.
Har hört att psykologer själva när de läser psykologi börjar betvilvla sin egen mentala hälsa!
Det ingår dessutom i psykologutbildningen att de själva genomgår terapi.
Att förklara de här förbrytarnas beteende genom att påvisa deras "taskiga barndom" är att göra det lätt för sej.
Om de vore helt galna så skulle de inte fungera socialt, men det har de ju bevisligen gjort.
Går du till psykiatrin och hävdar som Hitler att du vill ta över världen så blir du inspärrad, det kan jag garantera! :D

Användarvisningsbild
Schwalbe
Tidigare medlem

Inlägg av Schwalbe » 5 augusti 2005, 21:24

Det som är interessant är att allt det här kommer från EN hjärna.
Läste i en amerikansk bok som beskrev Hitler som: "The devious genious of the 20:th century"
Jag är böjd att hålla med.......

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » 8 augusti 2005, 11:59

Apropos:
The usage "Sieg Geil" also was common, to hint at the quite vivid sex-life of
high Nazi officials like Dr. Joseph Goebbels.
http://www.answers.com/topic/hitler-salute

"Sieg Heil"... "Sieg Geil"... Det låter ju likadant..!

:D

Användarvisningsbild
karn
Ny medlem

Re: Hitler och incesten mer sk "avslöjanden" om Hi

Inlägg av karn » 14 augusti 2005, 21:06

[quote="jofredes"]http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 57,00.html

Att Hitler hade ett förhållande med sin systerdotter, är knappast ett "nytt avslöjande", man har länge misstänkt att det var Hitler som tog livet av henne.
Det skule dock vara intressant att se lite av det nya materialet de pratar om dock.[/quote]
Jag tror nog mer på filmen än ditt ord.fast jag håller med om att det skulle vara coolt att
få red på lite mer om Hitler 8)

Användarvisningsbild
Söt fluffig Kossa
Medlem

Inlägg av Söt fluffig Kossa » 14 augusti 2005, 21:56

Vad hände med dem 2 ungarna som dem fick???????????

Användarvisningsbild
Müller
Medlem

Inlägg av Müller » 14 augusti 2005, 22:04

haha detta var en komisk topic, jag gillar den ^^

Skriv svar