Kanske den här frågan skulle vara mer befogad på ett reseforum, men det verkar som om många här på forumet har rest mycket och skulle kunna hjälpa mig.
Det är nämligen så att jag flyttar till Rom den 18 januari, eftersom jag redan varit där förut så är jag intresserad av lite mer udda sightseengplatser. Har hört att det ska finnas en stadsdel i Rom byggd av Mussolini nära Olimpico. Är det någon som har varit där och kan säga nåt om det?
Dessutom såg jag en dokumentär för några år sen om en stad byggd helt i fascistisk stil, någon som vet vad staden heter, eller till och med har varit där.
Om någon har några andra tips om Rom som är lite off the beaten track är det bara att skriva.
Tack på förhand/ Adamo
Off the beaten track Rom?
-
Ilich Ramirez Sanchez
- Ny medlem
- Inlägg: 3
- Blev medlem: 2 december 2003, 00:24
- Ort: Stockholm/London/Kraków/Rom