Zjukov & Eisenhower

Tillägnad vår saknade medlem varjag
Skriv svar
Användarvisningsbild
Kapten Haddock
Medlem
Inlägg: 25
Blev medlem: 16 februari 2004, 20:49
Ort: Stockholm

Zjukov & Eisenhower

Inlägg av Kapten Haddock » 17 april 2004, 20:07

Zjukov & Eisenhower? vänner? Jag har hört min SO-lärare tala om det, relationen skulle tydligen ogillas av Stalin. Hur möttes de? i vilka sammanhang? och varför?

/haddock 8) och limpan 8)

Användarvisningsbild
CJBackfire
Medlem
Inlägg: 995
Blev medlem: 2 oktober 2002, 13:40
Ort: sverige

Inlägg av CJBackfire » 17 april 2004, 22:54

fullt möjligt, kolla på bilderna där allierad och sovjetiska soldater möts och de blir goda vänner, byter ciggareter och ransioner. De utbytte säkert också en hel del minnen, vissade bilder på flickan där hemma etc.

Användarvisningsbild
Limpan
Ny medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: 16 februari 2004, 20:50
Ort: Där du är som mest bekymrad

Inlägg av Limpan » 18 april 2004, 03:06

ja du, med tanke på våran so-lärares otroliga kunskapsförråd så litar jag nog denna gång på vad han säger, men ni här på forumet har ju en sådan enorm kunskap att ni kanske kan fylla och upplysa oss mer om den saken? Jag tycker att det hela verkar vara mycket märkligt och fascinerande.

MvH/ Linus "Limpan"

Skriv svar