Tal och radiosändningar från före och under WW2 (2.2gig) . Tror det är "lagliga filer" så postar de här.
http://thepiratebay.org/tor/3604377/KM9 ... Broadcasts
Har själv tagit ner det men hittade inget virus.. Men 100% kan man väl aldrig vara
Radiosändningar - Torrent
-
Königstiger
- Medlem
- Inlägg: 523
- Blev medlem: 13 mars 2005, 00:40
- Ort: Sverige
Filerna som blizzard pekar ut är rena julafton för alla oss som gillar autentiska inspelningar! (För en hel del av inspelningarna räcker det dessutom med att lära sig engelska.)
Det är flera av inspelningarna där som ger mig ståpäls varje gång jag hör dem. Till mina favoriter hör CBS/NBCs nattsändningar från natten mot den 6/6 1944, där programmet bryts av direktsändning från London av SHAEFs kommuniké nr 1.
http://www.otr.com/ra/communique1.ram
(Jag får gåshud bara av att skriva om det...
)
Tidigare under de nämnda sändningarna dyker det upp flera godbitar när invasionsryktena fortfarande bara kommer från tyska radiosändare. Den amerikanska radion försöker lägga spionpussel med de bitar man har, exv. en rapport från London om mycket stora flygstyrkor som flugit söderut över London under natten, eller den sena krigslisten då BBC under natten uppmanar Belgiens och Hollands(!) civilbefolkning att omedelbart avlägsna sig från kusten.
Och, höll jag på att glömma, innan invasionen ännu blivit offentlig, NBCs berömda stationssignal med en extra ton, som uppmanar NBC-personal att omedelbart kontakta sina arbetsplatser eftersom något stort håller på att hända, följd av upprepade morsekods-V, den hemliga signalen för att invasionen startat:
http://www.nbcchimes.info/sounds/chimes19440606-2.mp3
Det är flera av inspelningarna där som ger mig ståpäls varje gång jag hör dem. Till mina favoriter hör CBS/NBCs nattsändningar från natten mot den 6/6 1944, där programmet bryts av direktsändning från London av SHAEFs kommuniké nr 1.
http://www.otr.com/ra/communique1.ram
(Jag får gåshud bara av att skriva om det...
Tidigare under de nämnda sändningarna dyker det upp flera godbitar när invasionsryktena fortfarande bara kommer från tyska radiosändare. Den amerikanska radion försöker lägga spionpussel med de bitar man har, exv. en rapport från London om mycket stora flygstyrkor som flugit söderut över London under natten, eller den sena krigslisten då BBC under natten uppmanar Belgiens och Hollands(!) civilbefolkning att omedelbart avlägsna sig från kusten.
Och, höll jag på att glömma, innan invasionen ännu blivit offentlig, NBCs berömda stationssignal med en extra ton, som uppmanar NBC-personal att omedelbart kontakta sina arbetsplatser eftersom något stort håller på att hända, följd av upprepade morsekods-V, den hemliga signalen för att invasionen startat:
http://www.nbcchimes.info/sounds/chimes19440606-2.mp3