Hej. Jag har börjar efterforska om vad som min farfar var med om under andra världskriget då han tog värvning och stred med det 6 pansarkompaniet, 5 regementet SS Wiking.
Till saken:
Jag har fått en del saker när han dig för några år sedan och jag undrar vad det är för frimärksliknande påklistrade lappar
i denna lilla röda bok, och vet någon möjligtvis lite mer om den, vad den användes till osv.
Tacksam för svar.
Req: Lite frågor kring en medlemsbok i Arbeitsfront
-
Kapten Oscar
- Ny medlem
Re: Req: Lite frågor kring en medlemsbok i Arbeitsfront
Lapparna är kvitto på att medlemsavgiften är betald. Medlemmarna delades in i 20 olika klasser och jag gissar att lapparna visar vilken klass han tillhörde och vad han betalade. Jag ser inte alla summor, men det ser ut att vara så att summorna höjs eller sänks på ungefär samma vis som den andra siffran.
Sedan, om stämpeln, den måste innehålla diverse information. Kanske räcker de siffrorna för att räkna ut var han bodde och kanske också vad han arbetade med. Vem vet?
Sedan, om stämpeln, den måste innehålla diverse information. Kanske räcker de siffrorna för att räkna ut var han bodde och kanske också vad han arbetade med. Vem vet?