Den inre friden
Den inre friden
Är det någonting den stressade storstadsmänniskan bör eftersträva?
Är det enklare att bara jobba på för att slippa känna efter?
Är det möjligt att koppla bort allt man håller på med och världen där utanför för en stunds lugn?
Är det möjligt att koppla bort allt man håller på med och världen där utanför för en stunds lugn?
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
- Robert Sköld
- Medlem
- Kontakt:
Re: Den inre friden
Det är definitivt enklare att bara jobba, inget snack om saken, men det betyder inte att det är det bästa valet. En människa kan inte må bra av att bara jobba och försöka ignorera problem,om man ignorerar känslor och problem som uppstår så har man inget annat än jobbet att leva för, och jag kan inte se en mening i det.Schwalbe skrev:Är det någonting den stressade storstadsmänniskan bör eftersträva?
Ignorerar man så mår man inte bara dåligt själv i slutändan utan även folket i ens omgivning.
Det är fullt möjligt att bara koppla bort allt, men om det är så smart det vet jag inte.
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
Jag vet inte om det har förekommit nån studie kring stress i städer och på landsbygd. Det som kanske är intressant är de dagböcker som exemplevis skrevs förr. T ex en lantbrukare på glesbygden kanske upplevde en annorlunda stress under en vistelse i städerna, exempelvis.Robert Sköld skrev:Jag har svårt att se det idéhistoriska värdet i denna diskussion, som förvisso är intressant. Rikta debatten i en historisk riktning, annars kommer tråden att låsas
/Robert Sköld
Stefan