Quiz: Flaggor
- tyskaorden
- Redaktör emeritus
Re: Flagg-quiz
Oj, hade helt glömt av att det var jag som hade frågan, en ny flagga vad är detta för något?

Kreta, Varjag
- tyskaorden
- Redaktör emeritus
Helt rätt Varjag, det är Kretas inofficella flagga (officellt för man den grekiska). Yxan är av en särskild kretensisk typ.
Tack tyskaorden. Vi yxar till igen - vilken?, Varjag
Regnbågsflaggas, eller Pride-flaggan, symboliserar/hyllar homosexualitet. Den dubbelhövdade yxan är en lesbisk symbol. jag känner dock inte till någon specifik organisation som använder denna flagga.
nools tur för ''tounge-in-groove''Den dubbelhövdade yxan är en lesbisk symbol.......
Tack varjag!
Denna flagga är inte officiell, men jag tror ni klarar den rätt snabbt.
Denna flagga är inte officiell, men jag tror ni klarar den rätt snabbt.
- Bilagor
-
- flagga2.png (3.29 KiB) Visad 1199 gånger
bortsett från de fyra hjärtana ser det ut som flaggan för västra Sverige, funderade ett tag på om det kunde vara Halmstad då de har tre hjärtan i vapnet, fast det är ju som sagt tre och inte fyra..
Men efter ännu lite mer funderande kom jag på var jag sett den förut, visst är det Frisiens inofficiella flagga?
Men efter ännu lite mer funderande kom jag på var jag sett den förut, visst är det Frisiens inofficiella flagga?
Helt korrekt, det är Frislands inofficiella flagga. Vi pratar då inte om den nuvarande provincen i Nederländerna, utan om själva kulturområdet.wiwawo skrev:bortsett från de fyra hjärtana ser det ut som flaggan för västra Sverige, funderade ett tag på om det kunde vara Halmstad då de har tre hjärtan i vapnet, fast det är ju som sagt tre och inte fyra..
Provincen flagga innehåller också "hjärtan" (är egentligen sjöblad) och ser ut så här:

Wiwawo tar över frågandet!
- tyskaorden
- Redaktör emeritus
Österrikiska brandkåren?
Stämmer bra det, Österreichischer Bundesfeuerwehrverband
Frågan är din
Frågan är din
- tyskaorden
- Redaktör emeritus