Ribbstolar

Användarvisningsbild
millgard
Stödjande medlem 2020

Re: Ribbstolar

Inlägg av millgard » 1 februari 2010, 15:08

Blixten skrev:
@Millgard: Tjusigt rum tjejen har. Men jag utgår från att ribbstolen finns där för lek och inte för fysisk träning?
Vad är skillnaden? ;)

Klart att det är lek, träningen kommer på köpet. (Storasyster tränar/tävlar i redskapsgymnastik). Jag använder den själv ibland.

Användarvisningsbild
Blixten
Stödjande medlem 2023

Inlägg av Blixten » 9 februari 2011, 16:41

Nu närmar vi oss! Vad använder du den till?

Användarvisningsbild
millgard
Stödjande medlem 2020

Inlägg av millgard » 9 februari 2011, 18:57

Nu har du funderat ett år på den saken, förstår jag. :D

Jag hänger ut ryggen eller tränar lite chins, eller... tja. Fantasin sätter gränserna.

Axial
Medlem

Inlägg av Axial » 9 februari 2011, 19:26

Blixten skrev: (---)
Redskapsgymnastik för mig är plint och bock och den där hästen och säkert någon grej till. Gjorde ni andra redskapsgymnastik på ribbstol?
(---)
För mig är redskapsgymnastik just det du nämner samt sådana saker som hänga i ringar, gå på bom och andra sadistiska övningar.

Nåt jag inte tror har blivit nämnt än, är gymnastikbänkarna. De kunde bl a, mha hakarna undertill, häktas fast i ribbstolarna i lämplig vinkel. Så kunde man göra dumt dryga sit-ups och annat som jag förträngt nu.

Enligt mig så är ribbstolar, tillsammans med medicinbollar, den sista svenska kvarlevan från inkvisitionen :P

EDIT: fixade stavfel.

Blomster
Ny medlem

Inlägg av Blomster » 1 april 2011, 19:51

Blixten skrev: Däremot funderar jag på vad leken som på min tid hette "Vem är rädd där Sv***e man" heter nuförtiden?
*Mer OffTopic*: "Vem är rädd för vargen" har varit gängse för de skolor jag arbetat på.

Skriv svar