Brott och straff.

Skriv svar
Användarvisningsbild
ShooriK
Ny medlem

Brott och straff.

Inlägg av ShooriK » 25 maj 2004, 12:15

Ok behöver lite hjälp me ett skolarbete... måste skriva recension på Brott och straff av dostojevskij... min lärare tvingade mej läsa den bara för att jag e ryss och han e typ 1/4 Estlänning så han tror väl att vi har nåt gemensamt :?... hur som helst... här är en fråga som jag behöver svar på... den här boken brott och straff...vilka slags läsare vänder sig författaren till... jag e klar me recensionen men det här e viktigt tycker han så jag behöver lite hjälp.

Gutekrigaren
Medlem

Inlägg av Gutekrigaren » 25 maj 2004, 13:35

Jag har inte läst den men Dostojevskij står ju ständigt på listan över vad som ska läsas när tid kommer... Jag ger ett generellt svar: Bra böcker vänder sig på något vis till alla. Och Dostojevskij skrev bra böcker, även objektivt sett. Försök därför se på vilket sätt den vände sig till dig, vad du tog till dig och berördes av.

Känn dig alltså inte tvingad att läsa den, se det som en ynnest att ha fått göra det. Som med alla bra böcker. :)

Mvh Petter

Användarvisningsbild
Hans
Redaktör och stödjande medlem 2026

Inlägg av Hans » 25 maj 2004, 14:57

Håller med Petter, ingen målgrupp kan nog utpekas som med många moderna böcker. Själv läste den för första gången för ett par år sedan och fick, för att citera Berglin "väldigt mycket bok för pengarna". Klart omtumlande läsning.

MVH

Hans

Skriv svar