Man få använda sitt geografiska register för att placera bilderna, eftersom jag inte kan franska, men känner till geografiska namn och möjligen titta lite närmare på http://www.local.live.com. Annars är ju historiska bilder, vissa av bilderna har jag sett vid andra sammanhang också.
**Bygget av Eiffeltornet
**Den belysta kyrkan
Nu bryter jag säkert mot någon regel på forumet men de lite mer vågade kan försöka med Mots clés: Baker - ni lär bli djupt besvikna om ni förväntar er att se en fransos som bakar baguetter. Istället får ni se Varjags gamla flamma.
Okej, adressen som Hans skickade är på Franska, men bilderna var väldigt intressanta. För ibland behöver man ju inte förstå språket för att det ska verka intressant..
Jag visade länk-adressen med dessa Parisbilder som Hans har lagt ut här för en kompis igår.. Min kompis blev väldigt förtjust i denna länk,, så han la in den i sina favoriter på sin Datorn
Tack för den. Hittade mina egna hemtrakter i äldre form som jag bodde i då jag på grund av stundom hopplös hemlängtan blev skalmanit. Finns s**tmycket bilder på stan här och där, där nere.