Tips Historia på DVD

Skriv svar
brynte
Ny medlem
Kontakt:

Tips Historia på DVD

Inlägg av brynte » 25 juli 2008, 11:52

Hej.

Jag har en lite hobby som är att skapa DVD. Just nu så gör jag en historisk DVD kring NordVästra Värmland, en byggde DVD. Inskanning av gamla kort och inläsning av texter, viss film har hittats.
Så jag erbjuder mina tjänster till de som behöver en DVD för visning. Mycket bra för personer med nedsatt syn så de kan titta på en stor TV eller projektor. Det är bara att kontakta mig så hjälper jag dig.

Användarvisningsbild
Anders Nyman
Medlem

Re: Tips Historia på DVD

Inlägg av Anders Nyman » 26 juli 2008, 10:18

Oj. Detta lät intressant, måste vara en intressant Hobby som du har. :D

brynte
Ny medlem
Kontakt:

Inlägg av brynte » 26 juli 2008, 11:37

:D Den historiska delen är jag nybörjare på, men det finns andra som gör den. Det jag är bra på är redigering, bildhantering osv. Det svåraste är nog att behandla gammal film så att den blir bra att titta på.

Användarvisningsbild
Anders Nyman
Medlem

Inlägg av Anders Nyman » 26 juli 2008, 22:15

Har du pysslat med Redigering och filmer länge... :wink: Någon gång skulle det ha varit roligt med en film om det historiska runt mina Hemtrakter här i Borlänge, för det har igenom historiens gång hänt en hel del intressant här i Bygden.

brynte
Ny medlem
Kontakt:

Inlägg av brynte » 27 juli 2008, 10:54

:-) jag har redigerat sen VHS och Amiga tiden. Just nu arbetar jag i Adobe CS3 serien, men även i andra redigeringsprogram om formatet är AVCHD. Jag är utbildad i filmredigering, kamera, talboksproduktion, manus mm. Bildhanteringen och den konstnärliga delen får jag hjälp med av personer som har Master i konst och expert på bildhantering. Jag kan nog trolla en del om det skulle behövas, men grunden i en bra DVD är materialet och framförallt manuset. En DVD kring historia blir mycket berättarröst, även här har jag bra personer om man inte vill göra det själv.
Jag har fått förfrågan om att skapa en historisk produktion av en kompis som forskar i historia vid universtetet i Edinburgh, han känner mig bra och vet vad jag klarar.
Maila mig gärna vad du tänkt dig och vilket material du har så kan jag hjälpa dig ta fram en manusidé (det är kostnadsfritt), då kan man få en bild hur det kan se ut.

Skriv svar