Michael Jackson

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Inlägg: 10194
Blev medlem: 12 juni 2004, 18:41
Ort: Tjörn
Kontakt:

Michael Jackson

Inlägg av Hexmaster » 25 juni 2009, 23:56

Rykten om hans död cirkulerar för det vilda.

http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Jackson

Användarvisningsbild
Hans
Fältmarskalk
Inlägg: 33843
Blev medlem: 11 juli 2002, 12:52
Ort: Utrikes

Re: Michael Jackson

Inlägg av Hans » 26 juni 2009, 00:01


Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Inlägg: 5627
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:05
Ort: Skövde
Kontakt:

Re: Michael Jackson

Inlägg av B Hellqvist » 26 juni 2009, 00:39

DN bekräftar. Tja, vad ska man säga? En stor artist och en tragisk människa. Framgången var dyrköpt. RIP.

varjag
Saknad medlem †
Inlägg: 48101
Blev medlem: 24 april 2002, 12:53
Ort: Australien

Re: Michael Jackson

Inlägg av varjag » 26 juni 2009, 04:39

B Hellqvist skrev:DN bekräftar. Tja, vad ska man säga? En stor artist och en tragisk människa. Framgången var dyrköpt. RIP.
När man jämför den trevlige unge pojken (i mitten) som han en gång var för 38 år sedan - med den spökfigur han låtit sig förvandlas till - undrar man om det var värt besväret :roll:
Bilagor
Jackson Five 1971.jpg
Jackson Five 1971.jpg (24.19 KiB) Visad 3423 gånger

Användarvisningsbild
lampros
Medlem
Inlägg: 1836
Blev medlem: 2 april 2008, 13:52
Ort: Härnösand

Re: Michael Jackson

Inlägg av lampros » 26 juni 2009, 06:48

Tragiken åsido: "Han drabbades av hjärtstillestånd" skriver DN.

Det var intetsägande; alla dör ju av att hjärtat slutar att slå.

Användarvisningsbild
Blixten
Stödjande medlem 2023
Inlägg: 2107
Blev medlem: 7 februari 2007, 21:02

Re: Michael Jackson

Inlägg av Blixten » 26 juni 2009, 07:59

Michael Jackson, den förste svarte man som blir idol i de vita stugorna. Sedan när generationen som köpte Thriller får rösträtt väljer de Obama.

Visst förtjänar han en tråd på ett historiskt forum!

Användarvisningsbild
sonderling
Stödjande medlem 2021
Inlägg: 8007
Blev medlem: 4 april 2002, 14:24
Ort: Oxelösund

Re: Michael Jackson

Inlägg av sonderling » 1 juli 2009, 08:52

Blixten skrev:
Sedan när generationen som köpte Thriller får rösträtt väljer de Obama.
Kom du på denna slutsats själv eller läste du den nånstans? Hörde den i morse på nyheterna och visst det kan ligga nått i det. Själv är jag lite förvånad över uppståndelsen men jag var Hårdrockare under 80-talet så Michael betyder inget för mig.
Är nyfiken på titeln "King of pop" har nämnligen fått för mig att han lite övermaga köpte titeln men i media menar man att han förärats titeln. Av vem?

Förövrigt noterar jag att man redan spekulerar i att hans död skulle varit fejk :roll:

Sonderling

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Inlägg: 10194
Blev medlem: 12 juni 2004, 18:41
Ort: Tjörn
Kontakt:

Re: Michael Jackson

Inlägg av Hexmaster » 1 juli 2009, 09:00

"King of pop" var
a nickname conceived by actress and friend Elizabeth Taylor when she presented Jackson with an "Artist of the Decade" award in 1989
Inte för att ET skulle vara en auktoritet på området men i detta fall är det väl bara att hålla med. Helt oavsett vad man tycker om musikstilen.

Att han skulle ha köpt titeln var en spännande tolkning, ehuru det veterligen inte går. :)

Användarvisningsbild
lampros
Medlem
Inlägg: 1836
Blev medlem: 2 april 2008, 13:52
Ort: Härnösand

Re: Michael Jackson

Inlägg av lampros » 1 juli 2009, 09:40

Taylor må ha kallat Jackson "King Of Pop" enligt ovan. Men ryktesvis ska Jackson sedan ha betalat MTV att nämna detta epitet ihop med hans namn, allt för att bli odödlig, bli ett begrepp à la Elvis ("The King Of Rock").

Sant eller ljug? Även om Jackson machiavelliskt planerade att bli POPKUNG på detta vis, får man ju säga att han gjorde skäl för titeln.

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Inlägg: 10194
Blev medlem: 12 juni 2004, 18:41
Ort: Tjörn
Kontakt:

Re: Michael Jackson

Inlägg av Hexmaster » 1 juli 2009, 09:42

lampros skrev:ryktesvis
Du får många sådana rykten per dollar.

Användarvisningsbild
lampros
Medlem
Inlägg: 1836
Blev medlem: 2 april 2008, 13:52
Ort: Härnösand

Re: Michael Jackson

Inlägg av lampros » 1 juli 2009, 09:56

Men han VAR besatt av att bli stor Jackson.

Till exempel: när Springsteen sålt 20 miljoner ex av "Born In The USA" skrev Jackson upp denna siffra på sin badrumsspegel: måste slå detta.

OK, ännu en skröna. Men skrönor om Jackson är en genre i sig själv, så det är väl inget brott att komma med ännu en? Ta dem för vad de är: skrönor, legender. Om de är sanna eller falska är oväsentligt, de bidrar alla till MYTEN Jackson.

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Inlägg: 10194
Blev medlem: 12 juni 2004, 18:41
Ort: Tjörn
Kontakt:

Re: Michael Jackson

Inlägg av Hexmaster » 1 juli 2009, 10:13

lampros skrev:Men skrönor om Jackson är en genre i sig själv, så det är väl inget brott att komma med ännu en?
Jag samlar ju...

En till som jag minns när den dök upp: att han skulle ha köpt, alt. varit spekulant på, Elefantmannens skelett. Se där en historia som knappt låter sig hittas på.

Användarvisningsbild
Blixten
Stödjande medlem 2023
Inlägg: 2107
Blev medlem: 7 februari 2007, 21:02

Re: Michael Jackson

Inlägg av Blixten » 1 juli 2009, 10:27

sonderling skrev:Blixten skrev:
Sedan när generationen som köpte Thriller får rösträtt väljer de Obama.
Kom du på denna slutsats själv eller läste du den nånstans? Hörde den i morse på nyheterna och visst det kan ligga nått i det. Själv är jag lite förvånad över uppståndelsen men jag var Hårdrockare under 80-talet så Michael betyder inget för mig.
Det var nog mest en egen slutsats. Jag har alltid tänkt på MJ som den förste artisten med svart hudfärg som inte var "den svarte tonårsidolen" utan "tonårsidolen". Eller finns det något tidigare exempel? Jag har uppfattningen att tex Motown gjorde "svart musik" och inte "musik" om i förstår vad jag menar...?

Quiz-fråga: Vad är kopplingen mellan 80-talshårdrock och MJ?

Användarvisningsbild
sonderling
Stödjande medlem 2021
Inlägg: 8007
Blev medlem: 4 april 2002, 14:24
Ort: Oxelösund

Re: Michael Jackson

Inlägg av sonderling » 1 juli 2009, 11:13

Blixten skrev:
sonderling skrev:Blixten skrev:
Sedan när generationen som köpte Thriller får rösträtt väljer de Obama.
Kom du på denna slutsats själv eller läste du den nånstans? Hörde den i morse på nyheterna och visst det kan ligga nått i det. Själv är jag lite förvånad över uppståndelsen men jag var Hårdrockare under 80-talet så Michael betyder inget för mig.
Det var nog mest en egen slutsats. Jag har alltid tänkt på MJ som den förste artisten med svart hudfärg som inte var "den svarte tonårsidolen" utan "tonårsidolen". Eller finns det något tidigare exempel? Jag har uppfattningen att tex Motown gjorde "svart musik" och inte "musik" om i förstår vad jag menar...?
Ja det var skarpsynt av dig :) . Ja jag förstår vad du menar ang. MOTOWN ( OT: De gav ju förresten ut nån jubileums samling nyligen. Och tog visst hjälp av ett gammalt svenskt fan för att få fram gamla LP omslag.)

Sonderling
Quiz-fråga: Vad är kopplingen mellan 80-talshårdrock och MJ?
Öhh...nitarna äh inte vet jag :oops:

varjag
Saknad medlem †
Inlägg: 48101
Blev medlem: 24 april 2002, 12:53
Ort: Australien

Re: Michael Jackson

Inlägg av varjag » 1 juli 2009, 13:01

Jag tycker vi bör trappa ned detta till vad det verkligen är - MASSHYSTERI!

Samma som hände när Elvis och Princess Diana dog - och hysteriska massor - brister ut i hysteriska manifestationer...
Betyder ingenting - för nu cirklar advokatmaffians asgamar över liket - och innan dom har 'kalasat färdigt på aset' kommer mycket nytt fram som reducerar ikonen - till den människa han verkligen var, Varjag

Skriv svar