Michael Jackson
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Inlägg: 5627
- Blev medlem: 24 mars 2002, 16:05
- Ort: Skövde
- Kontakt:
Re: Michael Jackson
DN bekräftar. Tja, vad ska man säga? En stor artist och en tragisk människa. Framgången var dyrköpt. RIP.
Re: Michael Jackson
När man jämför den trevlige unge pojken (i mitten) som han en gång var för 38 år sedan - med den spökfigur han låtit sig förvandlas till - undrar man om det var värt besväretB Hellqvist skrev:DN bekräftar. Tja, vad ska man säga? En stor artist och en tragisk människa. Framgången var dyrköpt. RIP.
- Bilagor
-
- Jackson Five 1971.jpg (24.19 KiB) Visad 3423 gånger
Re: Michael Jackson
Tragiken åsido: "Han drabbades av hjärtstillestånd" skriver DN.
Det var intetsägande; alla dör ju av att hjärtat slutar att slå.
Det var intetsägande; alla dör ju av att hjärtat slutar att slå.
Re: Michael Jackson
Michael Jackson, den förste svarte man som blir idol i de vita stugorna. Sedan när generationen som köpte Thriller får rösträtt väljer de Obama.
Visst förtjänar han en tråd på ett historiskt forum!
Visst förtjänar han en tråd på ett historiskt forum!
- sonderling
- Stödjande medlem 2021
- Inlägg: 8007
- Blev medlem: 4 april 2002, 14:24
- Ort: Oxelösund
Re: Michael Jackson
Blixten skrev:
Är nyfiken på titeln "King of pop" har nämnligen fått för mig att han lite övermaga köpte titeln men i media menar man att han förärats titeln. Av vem?
Förövrigt noterar jag att man redan spekulerar i att hans död skulle varit fejk
Sonderling
Kom du på denna slutsats själv eller läste du den nånstans? Hörde den i morse på nyheterna och visst det kan ligga nått i det. Själv är jag lite förvånad över uppståndelsen men jag var Hårdrockare under 80-talet så Michael betyder inget för mig.Sedan när generationen som köpte Thriller får rösträtt väljer de Obama.
Är nyfiken på titeln "King of pop" har nämnligen fått för mig att han lite övermaga köpte titeln men i media menar man att han förärats titeln. Av vem?
Förövrigt noterar jag att man redan spekulerar i att hans död skulle varit fejk
Sonderling
Re: Michael Jackson
"King of pop" var
Att han skulle ha köpt titeln var en spännande tolkning, ehuru det veterligen inte går.
Inte för att ET skulle vara en auktoritet på området men i detta fall är det väl bara att hålla med. Helt oavsett vad man tycker om musikstilen.a nickname conceived by actress and friend Elizabeth Taylor when she presented Jackson with an "Artist of the Decade" award in 1989
Att han skulle ha köpt titeln var en spännande tolkning, ehuru det veterligen inte går.
Re: Michael Jackson
Taylor må ha kallat Jackson "King Of Pop" enligt ovan. Men ryktesvis ska Jackson sedan ha betalat MTV att nämna detta epitet ihop med hans namn, allt för att bli odödlig, bli ett begrepp à la Elvis ("The King Of Rock").
Sant eller ljug? Även om Jackson machiavelliskt planerade att bli POPKUNG på detta vis, får man ju säga att han gjorde skäl för titeln.
Sant eller ljug? Även om Jackson machiavelliskt planerade att bli POPKUNG på detta vis, får man ju säga att han gjorde skäl för titeln.
Re: Michael Jackson
Du får många sådana rykten per dollar.lampros skrev:ryktesvis
Re: Michael Jackson
Men han VAR besatt av att bli stor Jackson.
Till exempel: när Springsteen sålt 20 miljoner ex av "Born In The USA" skrev Jackson upp denna siffra på sin badrumsspegel: måste slå detta.
OK, ännu en skröna. Men skrönor om Jackson är en genre i sig själv, så det är väl inget brott att komma med ännu en? Ta dem för vad de är: skrönor, legender. Om de är sanna eller falska är oväsentligt, de bidrar alla till MYTEN Jackson.
Till exempel: när Springsteen sålt 20 miljoner ex av "Born In The USA" skrev Jackson upp denna siffra på sin badrumsspegel: måste slå detta.
OK, ännu en skröna. Men skrönor om Jackson är en genre i sig själv, så det är väl inget brott att komma med ännu en? Ta dem för vad de är: skrönor, legender. Om de är sanna eller falska är oväsentligt, de bidrar alla till MYTEN Jackson.
Re: Michael Jackson
Jag samlar ju...lampros skrev:Men skrönor om Jackson är en genre i sig själv, så det är väl inget brott att komma med ännu en?
En till som jag minns när den dök upp: att han skulle ha köpt, alt. varit spekulant på, Elefantmannens skelett. Se där en historia som knappt låter sig hittas på.
Re: Michael Jackson
Det var nog mest en egen slutsats. Jag har alltid tänkt på MJ som den förste artisten med svart hudfärg som inte var "den svarte tonårsidolen" utan "tonårsidolen". Eller finns det något tidigare exempel? Jag har uppfattningen att tex Motown gjorde "svart musik" och inte "musik" om i förstår vad jag menar...?sonderling skrev:Blixten skrev:Kom du på denna slutsats själv eller läste du den nånstans? Hörde den i morse på nyheterna och visst det kan ligga nått i det. Själv är jag lite förvånad över uppståndelsen men jag var Hårdrockare under 80-talet så Michael betyder inget för mig.Sedan när generationen som köpte Thriller får rösträtt väljer de Obama.
Quiz-fråga: Vad är kopplingen mellan 80-talshårdrock och MJ?
- sonderling
- Stödjande medlem 2021
- Inlägg: 8007
- Blev medlem: 4 april 2002, 14:24
- Ort: Oxelösund
Re: Michael Jackson
Ja det var skarpsynt av digBlixten skrev:Det var nog mest en egen slutsats. Jag har alltid tänkt på MJ som den förste artisten med svart hudfärg som inte var "den svarte tonårsidolen" utan "tonårsidolen". Eller finns det något tidigare exempel? Jag har uppfattningen att tex Motown gjorde "svart musik" och inte "musik" om i förstår vad jag menar...?sonderling skrev:Blixten skrev:Kom du på denna slutsats själv eller läste du den nånstans? Hörde den i morse på nyheterna och visst det kan ligga nått i det. Själv är jag lite förvånad över uppståndelsen men jag var Hårdrockare under 80-talet så Michael betyder inget för mig.Sedan när generationen som köpte Thriller får rösträtt väljer de Obama.
Sonderling
Öhh...nitarna äh inte vet jagQuiz-fråga: Vad är kopplingen mellan 80-talshårdrock och MJ?
Re: Michael Jackson
Jag tycker vi bör trappa ned detta till vad det verkligen är - MASSHYSTERI!
Samma som hände när Elvis och Princess Diana dog - och hysteriska massor - brister ut i hysteriska manifestationer...
Betyder ingenting - för nu cirklar advokatmaffians asgamar över liket - och innan dom har 'kalasat färdigt på aset' kommer mycket nytt fram som reducerar ikonen - till den människa han verkligen var, Varjag
Samma som hände när Elvis och Princess Diana dog - och hysteriska massor - brister ut i hysteriska manifestationer...
Betyder ingenting - för nu cirklar advokatmaffians asgamar över liket - och innan dom har 'kalasat färdigt på aset' kommer mycket nytt fram som reducerar ikonen - till den människa han verkligen var, Varjag