Per Oscarsson

Skriv svar
Användarvisningsbild
Marcus
Medlem

Per Oscarsson

Inlägg av Marcus » 2 januari 2011, 13:43

Det har nog inte passerat obemärkt att det verkar som Per Oscarsson lämnade jordelivet under nyårhelgen.

/Marcus

Stefan Lundgren
Stödjande medlem 2022
Kontakt:

Re: Per Oscarsson

Inlägg av Stefan Lundgren » 2 januari 2011, 20:45

En kropp har påträffats nu!!!Återstår att se om det är Per Oscarsson eller hans fru, mycket möjligt att någon av dem hann komma ut och chockat satte sig i närheten. Kanske polisen kan finkamma den närmaste omgivningen av Oscarssons hus och anledningen att jag skriver det är.....Jag känner till ett par fall där personer har lyckats tagit sig ur någonting och sedan påträffats en bit därifrån.

Stefan

Användarvisningsbild
Wooster
Medlem

Inlägg av Wooster » 2 januari 2011, 21:43

Eftersom det är djup snö i området så har säkert polisen följt upp alla tänkbara spår som skulle kunna peka på att någon lyckats ta sig ut.

En lika märklig som tragisk historia, att ett hus kan brinna upp utan att någon ser det. Enda hoppet var väl att Oscarsson och hans fru inte varit i huset under brandnatten, men genom något missförstånd inte berättat för sina anhöriga. Men då borde man ju gett sig till känna nu, och att mänskliga kvarlevor hittats gör ju hoppet nästintill obefintligt.

Per Oscarsson hade en förmåga att spela varje roll på sitt eget karaktäristiska sätt, men ändå få det att passa till rollen. Själv föll jag för honom efter att ha sett hans gestaltning av polischefen Gustaf Jörgensson i Polisen i Strömstad.

Användarvisningsbild
Hans
Redaktör och stödjande medlem 2026

Inlägg av Hans » 2 januari 2011, 22:01

Är det bara jag som funderar på vad han verkligen säger när han strippar?

MVH

Hans

Stefan Lundgren
Stödjande medlem 2022
Kontakt:

Inlägg av Stefan Lundgren » 2 januari 2011, 23:05

Wooster skrev:En lika märklig som tragisk historia, att ett hus kan brinna upp utan att någon ser det.
Huset låg lite avsides och det var nog orsaken till att ingen upptäckte branden i tid.

Stefan

Användarvisningsbild
Markus Holst
C Skalman
Kontakt:

Inlägg av Markus Holst » 3 januari 2011, 17:24

Enligt aftonbladet har man nu funnit två kroppar i det uppbrunna huset. Identifieringen är dock inte klar, men nog verkar det som om båda i paret gick åt i branden.

Jag besökte dem några gånger eftersom jag är bekannt med ena dottern. Per var en rolig gubbe. Vi skrattade mycket och kände en gemenskap då vi båda uppskattade det enkla livet. I Oscarssons hus eldade man med vedpanna i köket och levde ett modest, fridsamt liv. Per intervjuade mig noga och intresserat om mitt liv och vi pratade mycket.

Hans hustru har jag tyvärr inget minne av.

Axial
Medlem

Inlägg av Axial » 5 januari 2011, 14:57

Enligt SvD är det nu bekräftat att det var Per Oscarsson och hans hustru som omkom i branden. :cry:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/per-o ... 847671.svd

Hats off...

Stefan Lundgren
Stödjande medlem 2022
Kontakt:

Inlägg av Stefan Lundgren » 5 januari 2011, 15:43

Det var iallafall otäckt slut och tyvärr går det nog inte att få reda på om de sov, branden fick så våldsamt utlopp att dom inte hann ut eller någonting annat!!!

"Skådespelaren Per Oscarsson är död"=R.I.P

Stefan

Schwemppa
Redaktionen

Inlägg av Schwemppa » 5 januari 2011, 18:05

Det var ju en tråkig historia det här. :cry:

Jag gillade honom i Polisen i Strömstad-serien och Änglagård.

Användarvisningsbild
NIL
Stödjande medlem 2023

Inlägg av NIL » 5 januari 2011, 19:02

Om SVT är sin vana trogen så kommer dom att visa en himla massa Per Oscarsson inom en snar framtid. Det finns dock en TV-pjäs som dom nog får svårt att förhålla sig till. Jag kommer inte ihåg namnet men det handlar om en man som avskyr att frysa och är totalt besatt av att hålla sitt hus mycket varmt...det slutar med att han brinner inne.
Äh, det löser sig.

Skriv svar