Den gränslösa fotbollen

Skriv svar
frejs väpnare
Medlem

Den gränslösa fotbollen

Inlägg av frejs väpnare » 4 augusti 2011, 02:47

I dagarna ska Milano och Inter möta varandra i italienska supercupen. Detta "derby.möte" ska ske i Peking, Kina.
Italienska fotbollsförbundet har sålt fem års superrcupfinaler till Kina, men räknar ändå med fullsatta läktare.

Samtliga europeiska storlag Manchester United, Barcelona etc. lägger regelmässigt träningsturneer i Kina och Japan, enbart för den enorma marknade av presumtiva kunder till supporterutrustningen. dräkter, flaggor, pins etc. En miljonindustri bara i sig.
Som barn/yngling läste jag, med bultande hjärta, varenda rad i Länstidningens TT-referat av Leeds matcher. Men dagens supportergrejer med dräkter flaggor etc fanns inte. Jag fick nöja mig med ett foto på laguppställningen, klippt ur Rekordmagasinet.

Användarvisningsbild
Donkeyman
Saknad medlem †

Re: Den gränslösa fotbollen

Inlägg av Donkeyman » 4 augusti 2011, 10:25

Det har faktiskt diskuterats inom "Premier League" att lägga enstaka matcher i utlandet men det har hittills stannat vid diskussionerna. Medan NHL varje försäsong sänder iväg ett antal lag till Europa för att spela riktiga gällande seriematcher just i starten av serien. Samma gör för övrigt den Amerikanska Baseball och Basketserien.

Skriv svar