Brädspel
Brädspel
Ingen här som spelar de klassiska brädspelen, ASL, Russian Campaign, World in flames osv? Datorspelen har väl tagit över, men det har sin charm att avgöra striderna med häjlp av täningar och tabeller! 
Jag har spelat World in Flames många gånger. Det är ett jäkla kul och medryckande spel. Kommer ihåg en gång när jag låg i sängen i tre timmar och planerade ett kombinerat flyg och sjö anfall mot Malta.
Har dock flyttat nu och det gamla spelgänget är kvar i Karlshamn.
Har du spelat "scorthe earth",
Operation Barbarossa på Division och Regemente nivå. Vi behövde vara sex personer. Tre ryssar och tre Tyskar.
Daniel
Operation Barbarossa på Division och Regemente nivå. Vi behövde vara sex personer. Tre ryssar och tre Tyskar.
Daniel
Ja jag tror jag har hela serien hos farsan.Maxim skrev:Jag har spelat World in Flames många gånger. Det är ett jäkla kul och medryckande spel. Kommer ihåg en gång när jag låg i sängen i tre timmar och planerade ett kombinerat flyg och sjö anfall mot Malta.
Daniel
Det e kul, men det blir fasligt många counters att hålla reda på
- Wellington
- Medlem
- Kontakt:
Empires in Arms kommer att komma som dataspel inom en inte alltför lång framtid. Kommer att bli mycket intressant.Maxim skrev:Nej, det utspelar sig under Napolenkrigen. Start 1805. Det spelas på en stor Europa karta. När vi var som mest var vi 7 personer. Det är ett bra spel med mycket diplomati. Det gäller att skapa allianser och svika när det passar bäst![]()
Daniel
- Wellington
- Medlem
- Kontakt:
Re: Brädspel
Kul att du frågade. Jag och fem vänner har nyligen skaffat Advanced European Theater of Operations, hyrt en lokal för ändamålet och kommer att starta ett troligen årslångt spel imorgon. Detta är ett av de bästa spel om WWII som någonsin gjorts; det har detalj, men är ändå tillräckligt strömlinjeformat för att gå att spela utan att hela tiden sitta och rota i regelhäftena. Det är närmare tio år sedan jag lade undan mitt senaste board game, så det ska verkligen bli roligt.Schwalbe skrev:Ingen här som spelar de klassiska brädspelen, ASL, Russian Campaign, World in flames osv? Datorspelen har väl tagit över, men det har sin charm att avgöra striderna med häjlp av täningar och tabeller!
Läs mer om "Empires in Arms"här:
http://www.matrixgames.com/Games/Napole ... atures.asp
http://www.matrixgames.com/Games/Napole ... atures.asp