Quiz: Andra världskriget
- Johan Elisson
- Medlem
Jag kan väl försöka lägga in en fråga då om ingen annan gör det
.
Frågan lyder:
Hur tjocka var de underjordiska väggarna i Hitlers bunker på de tjockaste platserna? Jag menar inte väggar mellan rummen utan de som låg "utåt".
Discovery hade en dokumentär om Hitlers bunker för ett flertal månader sedan så någon kanske snappade upp det mer än jag ?
MvH Erik lycka till!
Frågan lyder:
Hur tjocka var de underjordiska väggarna i Hitlers bunker på de tjockaste platserna? Jag menar inte väggar mellan rummen utan de som låg "utåt".
Discovery hade en dokumentär om Hitlers bunker för ett flertal månader sedan så någon kanske snappade upp det mer än jag ?
MvH Erik lycka till!
- Johan Elisson
- Medlem
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Bagheera svarade rätt på 4 meters tjocklek, det var iaf vad de sa på dokumentären så det var det svaret jag sökte.
Bagheera har frågan.
Martin Tunström vet inte om det var en gissning eller om du baserar det på fakta, jag tvivlar inte på att du kan ha rätt men nu gick jag på det jag såg iaf. Bara så du inte tar illa upp att jag ger rätt till Bagheera
.
MvH Erik
Bagheera har frågan.
Martin Tunström vet inte om det var en gissning eller om du baserar det på fakta, jag tvivlar inte på att du kan ha rätt men nu gick jag på det jag såg iaf. Bara så du inte tar illa upp att jag ger rätt till Bagheera
MvH Erik
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Jag ville ju inte ta nästa fråga, men det blir en enkel gåta i alla fall, så att ngn annan kan fortsätta:
Enligt "någon" i hög position, semicitat: så förlorade tyskarna i detta slag för att de inte begrep att de hade vunnit medan motståndarna vann för att de inte begrep att de hade förlorat.
Var är vi, och vem är "någon" ?
Enligt "någon" i hög position, semicitat: så förlorade tyskarna i detta slag för att de inte begrep att de hade vunnit medan motståndarna vann för att de inte begrep att de hade förlorat.
Verdun?????Bagheera skrev:Jag ville ju inte ta nästa fråga, men det blir en enkel gåta i alla fall, så att ngn annan kan fortsätta: