Smaken är ju bekant som baken och vi får ju alla tycka vad vi vill.Flax skrev:Tycker inte att folk skall klaga på stalingrad, en i min mening väldigt bra film.
Lite historiska missar som att vid pansar anfallet används T34/85or när
det borde vara T34m41 men det kanse är lite väl smågnälligt att klaga på.
Flax
sämsta ww2 film
Helt sant.Smaken är ju bekant som baken och vi får ju alla tycka vad vi vill.
Men WWII filmer som inte är gung ho, fortune favours the brave etc skall
premieras.
En utav de få filmer som är riktigt bra på att visa att kriget till stor del är
kallbrand svält och ångest.
Finnarna har gjort mycket bra film också, tyvärr suger jag på finska...
Flax
- Kapitän zur See
- Medlem
Skälet till att jag tycker att Stalingrad är dålig är för att den är klippt väldigt dåligt. Ingen kan ju undgå att se dom stora hoppen i handlingen.NIBBE skrev:stalingrad kan väl inte på något sätt kallas dålig,enligt mig så är det en av de absolut bästa krigs filmerna.
Det känns som att filmen hade mått bra av att vara ungefär en timme längre. Då hade den kanske inte hamnat på min lista.
Har nån sett?
Måste bara nämna filmen "Ingenmansland". Såg den för säkert 10 år sen och det var det värsta jag har sett... Ett gäng amerikaner i ardennerna -44 som sitter o badar med ett lik efter en död kamrat bla... Sen är alla stridsvagnar gjorda av plywood och det syns pinsamt väl även på håll... Vore kul om nångon mer har sett den för det är en riktigt kalkonklassiker.... 
Håller med om att Stalingrad är riktigt bra, men klippningen är som sagt misslyckad.Flax skrev:Tycker inte att folk skall klaga på stalingrad, en i min mening väldigt bra film.
Lite historiska missar som att vid pansar anfallet används T34/85or när
det borde vara T34m41 men det kanse är lite väl smågnälligt att klaga på.
Flax
Men borde det inte vara T-34 M42 eller tidiga M43?
Filmen: The battle of the last panzer, är en stark kandidat till titeln "sämsta krigsfilm".
Allt är fel stridsvagnar, uniformer, landskap, språk (filmen är dubbad till engelska från italienska eller spanska),en töntig kärlekshistoria är inlagd i handlingen,...någonting av det värsta kräkmedel, i avdelningen krigsfilm.
Usch
Allt är fel stridsvagnar, uniformer, landskap, språk (filmen är dubbad till engelska från italienska eller spanska),en töntig kärlekshistoria är inlagd i handlingen,...någonting av det värsta kräkmedel, i avdelningen krigsfilm.
Usch
- GrillKrydda
- Medlem
hm
Den absolut sämsta krigsfilmen enligt mig är "When Trumpets Fade" och en Vietnam film som jag "råkade" köpa som heter "The Last Platoon" - usch!
When Trumpets Fade.
Nej, Kryddan! Med all respekt, jag tycker inte att Trumpets är så kass. Vad exakt med den är det som Du tycker är så kass? Den ger en realistisk och kusligt påverkansbar känsla om hur det måste ha varit.
Jag skulle inte vilja legat i den skogen, men filmen är nog lite underskattad.
En dålig film däremot tycker jag Enemy At The Gates är, eller, varför inte Pearl Harbor?
Jag har lite svårt för sötsliskiga amerikanska patriotfilmer och en sådan b-film som Enemy at the Gates.
Med vänliga hälsningar
Jag skulle inte vilja legat i den skogen, men filmen är nog lite underskattad.
En dålig film däremot tycker jag Enemy At The Gates är, eller, varför inte Pearl Harbor?
Jag har lite svårt för sötsliskiga amerikanska patriotfilmer och en sådan b-film som Enemy at the Gates.
Med vänliga hälsningar
- Robert Sköld
- Medlem
- Kontakt:
- Robert Sköld
- Medlem
- Kontakt: