Vad läser du just nu?
Kamikaze
Jag sitter och håller (ja, inte just nu, men...) i en ny, fin bok som heter Kamikaze-japans självmordspiloter av två författare. Amerikanska Axell (låter något svenskt...) och japanska Kase (låter relativt japanskt
).
Boken heter Kamikaze och är nyligen utgiven.
Denna tänkte jag beta igenom nu under nyåret och en bit in i januari månad. Är det någon här som läst den och/eller kan rekommendera boken?
I vilket fall som helst så är den väl värd ett ärligt försök...?
Mvh Dagwood
Boken heter Kamikaze och är nyligen utgiven.
Denna tänkte jag beta igenom nu under nyåret och en bit in i januari månad. Är det någon här som läst den och/eller kan rekommendera boken?
I vilket fall som helst så är den väl värd ett ärligt försök...?
Mvh Dagwood
- tyskaorden
- Redaktör emeritus
Läser just nu: Skapelsens geografi av Dick Harrison.
Har inte läst hela, men som experiment gick jag igenom den där prolog-aktiga Om hober alt. hobbitar - redan i denna korta text finns ett stort antal ställen som skiljer sig avsevärt, i stil eller rentav i innehåll. Under förutsättningarna att den är representativ för hela verket, och att det är Ohlmarks som står för de mer "kreativa" översättningarna, då är det rent häpnadsväckande.Tomas Ibsen skrev:Hur var nyöversättningen jämfört med Ohlmarks?
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
- Panzerschreck
- Medlem
Jag läser Första världskriget av H.P Willmott och Afghan Guerilla Warfare: In the words of the mujahideen fighters av Ali Ahmad Jalali och Lester W. Grau
Senast redigerad av 1 Panzerschreck, redigerad totalt 30 gånger.
- Johan Elisson
- Medlem
Sitter med ett antal påbörjade men ej färdiglästa böcker... Peter Englunds Ofredsår, Saul Davids Militära misstag, Veikko Erkkiläs Det nedtystade kriget, Maud Websters Maffians värld samt Steve Crawfords SAS - Historien om....
Däremellan har jag dock läst Gyllenhaals och Westbergs Svenskar i krig 1914-1945.
/Johan
Däremellan har jag dock läst Gyllenhaals och Westbergs Svenskar i krig 1914-1945.
/Johan
Började idag på Avgörandets ögönblick av Tamelander och Zetterling. Detta som en paus från en aning dryg bok om hemmafronten under andra världskriget och tiden efter. Tidigare har jag läst om Vasa skyddskår under inbördeskriget, också det som en paus från boken om hemmafronten.
Slängde iväg en beställning på ett antal böcker för en kort tid sedan, då funderade jag på att bl.a. införskaffa Kamikaze : Japans självmordspiloter som Dagwood sökte tips på. Efter denna beställning borde jag dock ha tillräckligt med böcker för att år 2005 inte skall bli utan goda läsupplevelser.
Slängde iväg en beställning på ett antal böcker för en kort tid sedan, då funderade jag på att bl.a. införskaffa Kamikaze : Japans självmordspiloter som Dagwood sökte tips på. Efter denna beställning borde jag dock ha tillräckligt med böcker för att år 2005 inte skall bli utan goda läsupplevelser.
- Belisarius
- Medlem
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
- sonderling
- Stödjande medlem 2021
Biografi om Traci Lords
Nattens Barn av Traci Lords.
Bra bok.
Bra bok.