Hearts Of Iron 2

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Thomas Johansson
Medlem

Inlägg av Thomas Johansson » 22 januari 2005, 14:12

Jo, men det märkliga är att under åren 1936-1944 fungerade det klockrent. Nåväl, jag gillar spelet och hoppas det släpps en ny patch snart. Men som det är nu kan jag ju inte spela vidare på den här omgången. Jag kan ju tex inte annektera Spanien, inte bilda nya allianser eller något sånt.

Användarvisningsbild
Panzerschreck
Medlem

Inlägg av Panzerschreck » 22 januari 2005, 15:56

spelat har aldrig krashat hittils för mig! :?

Användarvisningsbild
Magnus O
Medlem

Inlägg av Magnus O » 28 januari 2005, 13:23

Men vilken version spelar ni? 1.0 eller 1.1?

Luff
Ny medlem

Inlägg av Luff » 28 januari 2005, 16:05

För att annektera ett land måste man ta alla provinser med sk Victorypoints i det landet...

Mr x
Medlem

Inlägg av Mr x » 31 januari 2005, 17:35

Så köpte man äntligen spelet men....när jag startar upp spelat och demon är färdig körd så dör spelet!!!

Är det någon som har haft liknande fel??

Tack för hjälpen

Mr x
Medlem

Inlägg av Mr x » 31 januari 2005, 18:41

Hittade nästan hur man skulle göra end task manager etc etc men jag får ändå ingen ordning.......

Användarvisningsbild
Flensburg
Medlem

Inlägg av Flensburg » 31 januari 2005, 21:32

Krashar mindre än andra spel enligt mig. Hänt 1 gång efter MASSOR med timmar av spelande.

Användarvisningsbild
Leonidas
Medlem

Inlägg av Leonidas » 1 februari 2005, 10:17

Mr x skrev:Hittade nästan hur man skulle göra end task manager etc etc men jag får ändå ingen ordning.......
Är det när spelet laddar (musiken) som kraschen sker? Ta isåfall bort mp3:orna ur hoi2foldern. Sedan ska det funka.

Mr x
Medlem

Inlägg av Mr x » 1 februari 2005, 10:25

Leonidas skrev:
Mr x skrev:Hittade nästan hur man skulle göra end task manager etc etc men jag får ändå ingen ordning.......
Är det när spelet laddar (musiken) som kraschen sker? Ta isåfall bort mp3:orna ur hoi2foldern. Sedan ska det funka.
Och hur gör man det?

Användarvisningsbild
Leonidas
Medlem

Inlägg av Leonidas » 1 februari 2005, 11:55

Mr x skrev:
Leonidas skrev:
Och hur gör man det?
Plocka bort dem och lägg dem i en annan mapp.

Användarvisningsbild
Thomas Johansson
Medlem

Inlägg av Thomas Johansson » 2 februari 2005, 01:07

Hur gör ni med brigader hos markstridskrafter? Jag kör 7-8 divisioner, hälften infanteri och hälften pansar. Lägger till några artelleri och några antitankbrigader. Vet inte om effektiviteten ökar men det känns så :D

Varför kan man lägga till en tung pansarbrigad hos en pansardivision? Alltså, vad gör det för nytta?

Sen undrar jag om atombomber ska sopa bort fiendestyrkor? Jag förklarade krig mot Belgien och började med att låta ett antal atombomber falla över deras front, deras trupper försvann dock inte.

Användarvisningsbild
Leonidas
Medlem

Inlägg av Leonidas » 2 februari 2005, 08:57

Thomas Johansson skrev:Hur gör ni med brigader hos markstridskrafter? Jag kör 7-8 divisioner, hälften infanteri och hälften pansar. Lägger till några artelleri och några antitankbrigader. Vet inte om effektiviteten ökar men det känns så :D

Varför kan man lägga till en tung pansarbrigad hos en pansardivision? Alltså, vad gör det för nytta?

Sen undrar jag om atombomber ska sopa bort fiendestyrkor? Jag förklarade krig mot Belgien och började med att låta ett antal atombomber falla över deras front, deras trupper försvann dock inte.
Atombomber vet jag inte hur man ska använda har bara kommit till Oktober 41.

Pansardivisionerna förstärker sin pansarbrytande kraft om man lägger till t.ex. en tigerbrigad.

Jag kör med rena panzerkorps, om 4-6 divisioner, och med mekaniserat infanteri om 5-6 div+HQ som stöds av pansar-, luftvärns-, ingenjörs- och pansarvärnsbrigader.

Användarvisningsbild
Thomas Johansson
Medlem

Inlägg av Thomas Johansson » 2 februari 2005, 09:01

Ok, misstänkte att det var så. En renodlad pansarkår, kan det vara något kanske? Så länge terrängen är flack och fin kan jag tänka mig att de snabbt kan bryta igenom.

Nackdelen med det scenario jag kör nu, är att jag inte har något mekaniserat infanteri. Ic:n ska räcka till så mycket... Uppgraderingar, nya förband, befästningar, kärnkraftsanläggningar etc :?

Användarvisningsbild
Leonidas
Medlem

Inlägg av Leonidas » 2 februari 2005, 09:08

Thomas Johansson skrev:Ok, misstänkte att det var så. En renodlad pansarkår, kan det vara något kanske? Så länge terrängen är flack och fin kan jag tänka mig att de snabbt kan bryta igenom.

Nackdelen med det scenario jag kör nu, är att jag inte har något mekaniserat infanteri. Ic:n ska räcka till så mycket... Uppgraderingar, nya förband, befästningar, kärnkraftsanläggningar etc :?
Fördelen är att renodlade pansarförband är mkt snabbare än blandade förband. Alltså kan man låta infanteri skydda flanker och låta pansar bryta igenom och utföra kniptångsmanövrar.

Användarvisningsbild
Thomas Johansson
Medlem

Inlägg av Thomas Johansson » 2 februari 2005, 11:30

Nu bygger jag 12 divisioner med Panthervagnar. Dessa ska ingå i en renodlad pansararmekår. Tänkte bygga "heavytank" brigader och sätta ihop med varje division.

Nuvarande scenario är jag framme vid 1945. Har inte startat krig mot Polen eller England/Frankrike. Har dock annekterat Ungern och länderna i fd Jugoslavien och gör dem till puppets.

Fick min första atombomb i början av 1944, full teknologi på pansa och infanteri. Har ca 13-14 armekårer om vardera 7-8 divisioner. Tänkte börja bygga nuclearsubs så fort mina tanks är färdigbyggda.

Usa och England har ockuperat Japan. Usa har även hamnat i krig med Ryssarna, ska nog utnyttja situationen och anfalla Frankrike om en stund.

Skriv svar