Men hade jag rätt, Dagwood?Belisarius skrev:Major Werner Pluskat
Frågan är fri, hugg in.
Quiz: Andra världskriget
- Belisarius
- Medlem
Major Werner Pluskat
God morgon. Ja,svaret här helt korrekt.
Major Werner Pluskat.
Mvh Dagwood
Major Werner Pluskat.
Mvh Dagwood
- Belisarius
- Medlem
- Belisarius
- Medlem
- Belisarius
- Medlem
- Belisarius
- Medlem
Tack.
Ändrade mina siffror i huvet till 14, men så ville jag minnas att nåt plan gick ner också och la till 2 för den besättningen. Tror jag ska spela på Lotto idag...
Låt oss gå till Ostfronten sommaren 1943. Operation Zitadelle, slaget vid Kursk, är i full gång och vi koncentrerar oss på de Sovjetiska ledarstrukturerna. Zjukov hade befäl över 3 "fronter" fram till den 12 Juli, då han övertog befälet på Voronetsk-fronten.
Fram till den 12 juli, vilken avdelning hörde Zjukov till, och vem var hans närmaste chef? Bonus om ni kan kommissarien.
Låt oss gå till Ostfronten sommaren 1943. Operation Zitadelle, slaget vid Kursk, är i full gång och vi koncentrerar oss på de Sovjetiska ledarstrukturerna. Zjukov hade befäl över 3 "fronter" fram till den 12 Juli, då han övertog befälet på Voronetsk-fronten.
Fram till den 12 juli, vilken avdelning hörde Zjukov till, och vem var hans närmaste chef? Bonus om ni kan kommissarien.
- Belisarius
- Medlem
Helt rätt Probstner: det var Väst- Central- och Brjanskfronten Sjukov basade för fram till 12:e juli. Bulganin var komissarie så där gick bonusen, men vem var militär chef? Kan säga att Stalin var steget ovanför, det fanns en general jämte Bulganin också, en organisation som Hitler inte vågade med. Vem var han?
- Belisarius
- Medlem