Dagenz Bild
- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
-
Beleg Strongbow
- Medlem
Tycker den förra bilden var häftig men jag tänkte inte så hemskt mycket på det heller.. Dol Guldur har för mig lixom bara varit en mörk håla med salar i berget eller nått..
Men jag hittade en ganska ball bild som påminner lite om karl XII likfärd nästan.. fastän ingen ligger på bår
Ganska ball tycker jag själv.. det är Gandalf å grabbarna på Carhadras tror jag
Men jag hittade en ganska ball bild som påminner lite om karl XII likfärd nästan.. fastän ingen ligger på bår
- Bilagor
-
- carhadras.jpg (112.62 KiB) Visad 1134 gånger
-
Beleg Strongbow
- Medlem
Här kommer en annan bild
(Eftersom det inte verkar vara nån riktig tillströmmning på bilder ifrån andra håll) Det är Rivendell som har avbildats denna gång och denna bilden stämmer exakt överens med min bild av den frodiga dalen som bebos av Elrond.
- Bilagor
-
- rivendell.jpg (169.29 KiB) Visad 1095 gånger
-
Beleg Strongbow
- Medlem
Vattnadal bilden var helt ok! I all denna Howe-yra så måste jag bara posta den här, av min favorit Ted "Teddan" Nasmith. Här säkrar han sin plats som min favorit. Bilden föreställer Rohans Ryttare fast jag vet inte vid vilken tidpunkt bilden är ifrån? Kan det vara när Rohans ryttare rider mot Gondor?

- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
Bilden på Vattnadal är inte mitt Vattnadal, då tycker jag personligen att det i filmen är snyggare. Jag tänker mig en smalare bergskedja, mer vatten från lite överallt osv. Men den är iallafall snyggt tecknad, det kan jag inte säga något om.
Rohans ryttare-bilden var dock snyggare. För en gångs skull så kunde faktiskt Teddan måla människor. Tyckte speciellt mycket om det där han gör, att saker smälter ihop. Här är det så först vid himlen, som blir berg, som blir mark.
Rohans ryttare-bilden var dock snyggare. För en gångs skull så kunde faktiskt Teddan måla människor. Tyckte speciellt mycket om det där han gör, att saker smälter ihop. Här är det så först vid himlen, som blir berg, som blir mark.
båda de senaste bilderna är väldigt snygga, men jag måste säga att ja trodde att riftedal(
) upptog en större del av dalen än vad den gör på den här bilden och att den senaste bilden är lite för kornig(vet inte om det beror på duken eller in-scanningen) och att ja faktiskt inte tycker att ryttarna var så bra(ens för att vara teddan), de passade liksom inte in. men annars två mycket fina bilder
.