Eric Williams - Tunneln & Trähästen
/Mikael Sundholm
Boktips om andra världskriget
-
Magnus Lindström
- Medlem
Familjen Ashton gick som serie för ett antal år sedan. Gavs också ut som en bokserie. Kan finnas på antikvariat. Det är alltså en brittisk familj, tre söner, dotter eller två, föräldrarna. Allihopa har sina insatser i det stora kriget i större och mindre roller. Oerhört bra filmserie med fina skådisar, och även boken helt OK.
Lite av Wouk fast i blygsammare format och med brittisk betoning - men med bättre skådisar!
Lite av Wouk fast i blygsammare format och med brittisk betoning - men med bättre skådisar!
För att fylla på med Follet titlar om vk2. Den mest kända är nog Nålens öga, de två senaste heter (tror jag) Svarta Fåglar respektive Nattväktarna. Det finns en uppsjö andra också, till exempel "Över mörkt vatten" och "Kod Rebecca".Torbjörn J skrev:Ken Follet har skrivit några skönlitterära böcker om andra världskriget, titlar kan jag inte komma på just nu (...)
Follet i all ära, jag läste Svarta Fåglar för ett år sedan (läste mycket Follet när jag var 13-14 år) och den var inget vidare.
Någon som faktiskt är bra är W.E. Johns böcker om Biggles eller, om man gillar bakom fiendes linjer, böckerna om commandosoldaten King.
boktips
En mycket bra bok som jag läste nyligen när "Vanärans tid" av Henry Jakobén.
-
bandykullan
- Medlem