Av manskön. Jag arbetar i kören och gör en del roller på operan, är solist på kyrkomusikaliska konserter, sjunger i en renässanssånggrupp samt ger en del egna solokonserter. En hel del gregoriansk musik i olika sammanhang också.Gilithil skrev:är du kille eller tjej? har du egen karriär eller körar du typ åt andra?
Hur länge har hela TTT funnits på nätet?
Jodå, det finns faktiskt en sångcykel för sång och piano av den amerikanske tonsättaren Donald Swann, som jag lyckades komma över på ett antikvariat i somras. Den heter The Road Goes Ever On och består av tonsättningar av ett antal dikter av Tolkien. Den första är förstås The Road Goes Ever On, sedan följer sex till varav en t o m är på quenya (Namárië). Och allt fyllt med kalligrafier och ornament av Tolkien själv.Gurthang skrev:Sjunger du inget Tolkien-inspirerat?
Musiken är litet småtrevlig, men han är inte direkt någon stor kompositör ...
Faktiskt inte särskilt, ska jag bekänna. Har i åratal tänkt att jag skulle låna den igen, men kommer liksom aldrig ihåg det när jag befinner mig på plats...
Den enda utav sångerna jag kommer ihåg är den första (är det väl?), The Road Goes Ever On and On. Jag minns den som en enkel, typiskt engelsk visartad liten melodi, som du säger, lite småtrevlig, men utan det där lilla extra.
Har Donald Swann överhuvudtaget gjort någonting mer? Har dålig koll på honom, måste jag bekänna...
Den enda utav sångerna jag kommer ihåg är den första (är det väl?), The Road Goes Ever On and On. Jag minns den som en enkel, typiskt engelsk visartad liten melodi, som du säger, lite småtrevlig, men utan det där lilla extra.
Har Donald Swann överhuvudtaget gjort någonting mer? Har dålig koll på honom, måste jag bekänna...
- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)