Historisk film om Hannibal
Jag tycker ialla fall brad pitt kan vara en riktigt grym skådis. Det växlar rätt rejält.
Jag såg nyss en trailer till filmen "Troy" hmm vad jag såg så var det egyptiska skepp som fraktade greker som hade romerska hjälmar/rustningar och såklart orlando bloom i huvudrollen. Och han är i motsats till Brad Pitt en riktigt kass skådis
Jag såg nyss en trailer till filmen "Troy" hmm vad jag såg så var det egyptiska skepp som fraktade greker som hade romerska hjälmar/rustningar och såklart orlando bloom i huvudrollen. Och han är i motsats till Brad Pitt en riktigt kass skådis
- Kapten_Gars
- Medlem
Skeppen är i alra högsta grad grekiska, skall man klaga på något så är det att den skeppstypen som visas kom i bruk först mång ahundra år senare. Hjälmar och rustningar verkar var blandning av fantasifulla tolkningar av fynd och avbildningar från ca 1000-600 fkr. Några "romerskt" har jag inte hittat själv men i en trailer så går det fort, var det en speciell scen du tänkte på?MarcuS Schober skrev:Jag tycker ialla fall brad pitt kan vara en riktigt grym skådis. Det växlar rätt rejält.
/Daniel
- Dûrion Annûndil
- Medlem
Jag såg också trailern inför Matrix, och jag tyckte mest det påminde om hur hjältarna ser ut på grekiska vas-målningar från klassisk tid. Det är därmed inte historiskt korrekt över hur det faktiskt såg ut under den tid kriget skall ha utspelat sig, men även Homeros beskriver ju rustningar och sånt som existerade under hans egen arkaiska tid snarare än under Trojas tid.
Men jag hoppas det blir en bra film annars...
Men jag hoppas det blir en bra film annars...