Gandalfs trollstav
-
Trippad kick
- Medlem
Herregud, vad är det som händer med det här forumet!

Egon och Arne. Uräkta att syftningen var oklar de skrev ju nämligen "rätta mig om jag har fel", och då svarade jag "Du har fel". Solklart, eller?Vem har fel Danne?
Nja, örnen satte väl ned honom i Rohan.han har troligtvis inte ett lager i minas tirith..
"det var väl ditt han åkte på örnen" eller??
- Den stegrande kamelen
- Medlem
- Kontakt:
Ursäkta att jag håller mig till ämnet
, men blir det alltså tre Gandalf-stavar allt som allt? En som han har från början, sedan en efter Orthanc och den tredje när han kommer tillbaka från sitt lömska överfall på den fredlige balrogen i Khazad-Dûm. Den sista staven får han väl i så fall i Lórien.
Skall man gissa i så fall att den tredje staven kommer att se ut mer som Sarumans? Dvs med fånig liten glödlampa (Osram 40W matt, ser det ut som) i toppen osv. Gandalf verkar ju vara helsåld på Saruman-mode när han kommer tillbaka. Synd, tycker jag, han var mycket mer sympatisk, och mänsklig, innan. Fast man skall kanske inte säga för mycket innan man sett film två...

Skall man gissa i så fall att den tredje staven kommer att se ut mer som Sarumans? Dvs med fånig liten glödlampa (Osram 40W matt, ser det ut som) i toppen osv. Gandalf verkar ju vara helsåld på Saruman-mode när han kommer tillbaka. Synd, tycker jag, han var mycket mer sympatisk, och mänsklig, innan. Fast man skall kanske inte säga för mycket innan man sett film två...

- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
Det finns en bild här:
http://www.lordoftherings.net/guide/pho ... ndalf.html
Nog ser man att det är Gandalf och inte Saruman ...
http://www.lordoftherings.net/guide/pho ... ndalf.html
Nog ser man att det är Gandalf och inte Saruman ...
- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)