loost patrol (amiga)

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Ja77
Medlem

loost patrol (amiga)

Inlägg av Ja77 » 22 mars 2003, 10:01

Är det någon som har spelat det gamla amiga spelet loost patrol?

Det är en vetnam "simulator" där man ska leda sin pluton hem efter en helekopter krach, vansinigt svårt, är de någon som har klarat spelet. Lite "oamrekanskt" spel du kan gå in i en by och skjuta på allt som rör sig och dinna män kommer lägga ner en hangaranat i den rygsäck när du har fått halva gruppen dödad och maten är slut.....

Är det någon som kommit på nyttan att minera förutom att det är de enda sättet bli av med uppstutsiga män som äter för mycket....

Användarvisningsbild
MOS 13F
Medlem

Inlägg av MOS 13F » 23 mars 2003, 13:59

Jodå, jag har klarat Lost Patrol men spelet är ganska svårt.
Ett bra trick är att hela tiden vila 50 minuter när mannarna blir trötta, eftersom det bara går åt mat när man sover. På så sätt kan man hålla gruppen i ganska bra trim hela vägen.

Ja77
Medlem

imponerad

Inlägg av Ja77 » 23 mars 2003, 22:20

Imponerad av att du har klarat det.....

Då har jag några frågor till dig.

Känar man på att gå in i någon annan by en den första, de andra byarna pratar de inte engelska, kan man gör något vättigt i dom?

Hur undviker man de /%&¤( minorna förutom att gå in öster vägen in i byarna.

Varför ska man själv minera? ta kål på sina egna män då man går tillbaka.

Är det någon särskild rutt som är att fördra? sprang in i ett par berg jag inte kunde gå över....insåg att man fick gå igenom på "mitten"

När VC patrullen hoppar på en ska man stanna och slåss eller ska man fly så fort som möjligt och få en man skjuten eller är det bara att träna upp sin skjut förmåga, VC har mat....

Kan man klara spelt utan att behöva döda sina män för att maten ska räcka, (O&%%#¤=? gnälspikar klara sig inte utan mat i mer en 2 dagar och sen går man förbi en vattenbuffel....som skulle räckt i en vecka minst.

Minfältet i slutet var mycket elakt trodde jag skulle klara spelet, du springer in i ett minfält du är död....tack för den....

Vilken march fart ska man använda?

Peppe
Ny medlem

Inlägg av Peppe » 12 maj 2003, 23:16

Vilken rutten stavning!

Fast Ja77 har bra smak. Lost Patrol är ett briljant spel!

Peppe

Skriv svar