Nästa blev:
https://daspanzermuseum.de/
Tack för de vänliga orden, och informationen om fotoförbudet.sveahk skrev: ↑10 augusti 2026, 12:35Fina bilder på anläggningar och saker. Ett historiskt område som hitintills legat lite utanför mitt intresse - nu har du öppnat dörren, tack för det!
Koblenz ja, visste inte att de nu satt stopp för fotografering (sedan 3 mars 2026) - men helt ogrundat är det tyvärr inte:
Stand 3 März 2026: "Es gilt auf Grund der Einstufung als militärischer Sicherheitsbereich ein allgemeines Fotografierverbot."
(Allmänt förbud: På grund av Bundeswehrs gällande säkerhetsföreskrifter för militära anläggningar är det förbjudet att fotografera och filma på plats. Skäl till bestämmelsen: Samlingen befinner sig inom en aktiv militär anläggning, och Bundeswehr har skärpt säkerhetsbestämmelserna för filmning och fotografering i sina anläggningar.)
Tack för de vänliga orden.Borussia skrev: ↑11 augusti 2026, 13:25Häftig resa Battler, gillar de där nedlagda industrianläggningarna, lite apokalyptiskt och "Walking Dead" känsla..me like. Men en Tiger i plast, det har jag svårt för och förstå syftet med, gränsen går vid den i metall som delvis mig veterligen är ett hopplock av flera tigrar och när delarna tog slut så tillverkade man helt enkelt nya för att få ihop bygget.